Kan ik op nummer sorteren in Windows 7?

Ik heb een heeele lange lijst met kleuren die allemaal een nummer hebben. Tot voor kort heb ik gewoon ieder nummer aan het eind toegevoegd, maar het wordt nu een hele toer om een bepaald nummer er tussenuit te pikken. Is er een programma in WIndows waarmee ik ze op numerieke volgorde kan sorteren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.4K

Het beste antwoord

Als je de lijst toch nog moet intypen (begrijp ik uit je laatste reactie), dan kan je dit best doen in bv. Excel (of Open Office Calc). Je kan het nr. in een vakje plaatsen en de kleurnaam in het vakje ernaast. Zo kan je na het intypen van de lijst zowel op het nr. (van klein naar groot) als op de naam (alfabetisch) sorteren. Zo vind je altijd snel wat je zoekt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, je voorlaatste reactie!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aha! Ik heb 'Excel' gevonden. Heeft even geduurd, ik had het nog nooit gebruikt. Ik ben nu even aan het experimenteren hoe ik alles wat ik wil kan doen, en ben de Microsoft Excel Support site aan het lezen. 'Office Calc' kon ik nergens vinden dus ik neem aan dat ik het niet heb maar ik denk dat ik met Excel mijn probleem kan oplossen. Dank je wel voor de hulp!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb van alles geprobeerd met documenten in Internet "Verkenner" maar kon er niet mee doen wat ik wilde. Ik ga verder werken met Excel, hopelijk werkt dat als ik het een poosje ga uitproberen. Bedankt voor jullie help!

Andere antwoorden (1)

Ja hoor, dat programma is er en heet Windows Verkenner. Open de map met de kleuren en dubbel klik op de kop van de kolom bestandsnaam. Hij zet ze dan keurig op volgorde.
De nummers moeten wel hetzelfde aantal cijfers hebben, dus: 0001 t/m 9999. Zou dit niet het geval zijn dan sorteert Windows ze op het eerste cijfer dus: 1,10,11,12...19,2,21..29,3.....etc.
Overigens, een methode om een bepaald nummer te zoeken is heel simpel : in de kolom bestandsnaam klikken en vervolgens het juiste nummer intikken. De cursor springt er dan vanzelf naartoe
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel voor de uitleg. Ik heb de Engelse (US) versie van Windows. Ik heb door alle programmas gezocht en geprobeerd iets te vinden wat ook maar ergens als 'verkenner' vertaald zou kunnen worden, maar helaas niets kunnen vinden. Misschien, als ik het logo kon zien van de 'verkenner' application, zou ik het dan wel kunnen vinden?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
verkenner wordt in het Engels "explorer" genoemd. Het is het programma dat geopend wordt als je op "computer" klikt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen wonder dat ik het nietkon vinden megt die vertaling :D Als ik op IE klik, dan krijg ik een nieuwe browser. Daar kan ik verder niets mee, ik heb een document o.i.d. nodig. Wat doe ik verkeerd?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je tikt nu op Internet Explorer, de browser. De explorer(verkenner) is hetzelfde als "deze computer" of "computer" Waarschijnlijk een icoontje van een beeldscherm op je bureaublad. Vaak staat hij ook als een geel mapje op je taakbalk