Hoe komt het dat als ik een Wordbestand opsla en even later weer open, het dan soms wordt geopend als een alleenlezenbestand? Hoe voorkom ik dit?

Soms gebeurt dit wel en soms niet. Er is geen touw aan vast te knopen en erg hinderlijk.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
'... en het is erg hinderlijk'
Amadea
9 jaar geleden
Betreft het wel een door jou zelf gemaakt bestand, of is het gebaseerd op dat van een ander?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is een bestand dat door een ander is gemaakt en door mijzelf is opgeslagen onder een andere naam. Het gekke is dus dat ik er maar soms last van heb.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ken dat fenomeen. Ligt aan de oorspronkelijke maker van het document. Kijk eens onder eigenschappen/ opties. Als jij het DivX. Opslaat
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kopieer je de eigenschappen mee. Alleen lezen is zo'n eigenschap.

Antwoorden (1)

Dat komt waarschijnlijk omdat je het bestand wel opgeslagen hebt, maar niet afgesloten. Dus als je met de hand op wil slaan, type Ctrl s. Wil je stoppen met word, klik op het kruisje rechtsboven, je bestand word dan opgeslagen en afgesloten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik sluit dat bestand niet alleen op, maar ook af en tóch heb ik steeds weer met dat euvel te maken.