Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat als ik een Wordbestand opsla en even later weer open, het dan soms wordt geopend als een alleenlezenbestand? Hoe voorkom ik dit?

Soms gebeurt dit wel en soms niet. Er is geen touw aan vast te knopen en erg hinderlijk.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
870
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
'... en het is erg hinderlijk'
Amadea
9 jaar geleden
Betreft het wel een door jou zelf gemaakt bestand, of is het gebaseerd op dat van een ander?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is een bestand dat door een ander is gemaakt en door mijzelf is opgeslagen onder een andere naam. Het gekke is dus dat ik er maar soms last van heb.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ken dat fenomeen. Ligt aan de oorspronkelijke maker van het document. Kijk eens onder eigenschappen/ opties. Als jij het DivX. Opslaat
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kopieer je de eigenschappen mee. Alleen lezen is zo'n eigenschap.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat komt waarschijnlijk omdat je het bestand wel opgeslagen hebt, maar niet afgesloten. Dus als je met de hand op wil slaan, type Ctrl s. Wil je stoppen met word, klik op het kruisje rechtsboven, je bestand word dan opgeslagen en afgesloten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik sluit dat bestand niet alleen op, maar ook af en tóch heb ik steeds weer met dat euvel te maken.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding