hoe werkt de 'als'-formule op Excel 2013?

hallo

ik wil graag een quiz maken met 5 foto's van bekenden, als je in het witte vakje de juiste naam invult, dan moet de nul (er onder) veranderen in een 1.
Ik heb de 'ALS'-formule gebruikt, maar het past niet aan als ik de juiste naam invul, wat is mijn fout
(Let op: ik heb de rij 16 verborgen)! Het valt me ook op dat als ik het juist invul en dan een spatie zet in de formule dat het wel aanpast, maar als ik het antwoord dan weer weg doe, dan blijft het op 1 staan.

En hoe moet ik een blad beveiligen met een wachtwoord, maar dat er toch enkele cellen veranderlijk blijven?

Met vriendelijke groeten

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En hoe weten de mensen die de quiz doen, of ze albert, Albert, Albert Einstein of Einstein in moeten vullen? Of rekent de computer deze alle 4 goed? Zo ja, dan wil ik die formule ook weten.
paulus811
9 jaar geleden
Je kunt rond de ALS formule 2 extra formules plaatsen om het hoofd-kleineletterprobleem en overbodige spaties op te lossen. Het eerste los je op met KLEINE.LETTERS en het tweede met SPATIES.WISSEN.

Het beste antwoord

Het lijkt erop dat automatisch herberekenen in je Excel uit staat. Hierdoor wordt de waarde van een cel alleen berekend als de formule erin verandert of als je op F9 drukt. Zie volgende link om deze instelling te wijzigen, als dat het probleem blijkt te zijn: http://www.office-assistant.nl/automatisch-herberekenen-uitzetten-in-excel

Voor het beveiligen van (bepaalde) cellen in een werkblad: http://www.gratiscursus.be/Excel_Tips/Excel_Tip_124.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

=als( voorwaarde; voorwaarde is waar; voorwaarde is onwaar)

voorbeeld
A1 bevat 1
A2 bevat "Leeuw"

B1 bevat =als(a1=1;2;3)
B1 toont 2
verander a1 in 6
B1 toont 3

B2 bevat =als(a2="Leeuw";"Kat";"geen kat")
B2 toont Kat

p.s. engelse Excel versies gebruiken IF ipv ALS

Je kunt als functies ook nesten:

=als(A1=1;1;als(a1=2;2;als(a1=3;3;"FOUT")))

Toegevoegd na 4 minuten:
sorry a2 moest natuurlijk B1 zijn...
B2 bevat =als(B1="Leeuw";"Kat";"geen kat")

Toegevoegd na 6 minuten:
sorry, was toch goed
B2 bevat =als(a2="Leeuw";"Kat";"geen kat")