Hoe knip je een deel van een letteromtrek uit in Illustrator?

Ik heb een letter C waar ik een gezicht van de zijkant in wil uitknippen. Heb het nu voor het oog eerst het gezicht wit gemaakt zodat je de zwarte letter er niet meer onder ziet maar als de letter op kleur ondergronden komt dan zie je dat natuurlijk. Weet iemand hoe ik die gezichtslijn uit de C kan knippen? Ik plaats er een foto bij om te laten zien wat uiteindelijk de bedoeling is.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
2K

Antwoorden (1)

Selecteer het gezicht en plaats het vóór de letter. Kies Object > Pad > Splitsen op onderste objecten. (of Object > Path > Divide Objects Below).
Selecteer het gedeelte waarin het gezicht zit en klik met rechtermuisknop. Klik op Ungroup. Selecteer dan enkel het gezicht. Het valt nu volledig in de letter en je kan het eender welke kleur geven (of transparant maken).

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik probeer al 2 dagen om hier een afbeelding aan toe te voegen. Dit werkt blijkbaar niet. Dan maar een link: https://www.belgacomcloud.be/?shareObject=aa123831-7538-6540-8e22-03ed9ffd3403