Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe knip je een deel van een letteromtrek uit in Illustrator?

Ik heb een letter C waar ik een gezicht van de zijkant in wil uitknippen. Heb het nu voor het oog eerst het gezicht wit gemaakt zodat je de zwarte letter er niet meer onder ziet maar als de letter op kleur ondergronden komt dan zie je dat natuurlijk. Weet iemand hoe ik die gezichtslijn uit de C kan knippen? Ik plaats er een foto bij om te laten zien wat uiteindelijk de bedoeling is.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Selecteer het gezicht en plaats het vóór de letter. Kies Object > Pad > Splitsen op onderste objecten. (of Object > Path > Divide Objects Below).
Selecteer het gedeelte waarin het gezicht zit en klik met rechtermuisknop. Klik op Ungroup. Selecteer dan enkel het gezicht. Het valt nu volledig in de letter en je kan het eender welke kleur geven (of transparant maken).

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik probeer al 2 dagen om hier een afbeelding aan toe te voegen. Dit werkt blijkbaar niet. Dan maar een link: https://www.belgacomcloud.be/?shareObject=aa123831-7538-6540-8e22-03ed9ffd3403
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding