Kan ik voor een bepaald Word document een taal instellen?

Ik gebruik Word 2010 en ik studeer in Duitsland, dus ik moet vaak iets in het Duits schrijven. Alleen veranderd Word de taal (spellingscontrole) steeds automatisch van Duits weer naar het Nederlands.

Ik doe altijd het volgende:
- Klik onder in het beeld op de taal "Nederlands"
- Kies ik Duits (Standaard)
- Vink ik "Taal automatisch bepalen" uit

Toch veranderd die steeds weer de taal van Duits naar t Nederlands. Helemaal als een bepaald woord in beide talen voorkomt.

Dus mijn vraag:
Kan ik voor een bepaald Document instellen dat Word alleen controleert op 1 taal? Bijvoorbeeld Duits.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
3.7K

Antwoorden (1)

Dat hij terug veranderd komt omdat de taal instelling in het sjabloon zit.
Maak een nieuwe pagina aan met de juiste taal instelling en eventueel meteen een standaard opmaak.
Sla deze pagina dan op. Niet als Word document, maar kies in het vakje met het pijltje ernaast voor Word sjabloon, en geef er bijvoorbeeld de naam Duits aan.
Als je nu een nieuw document opent kan je kiezen uit de standaard sjablonen èn het Duitse sjabloon.