Hoe kan ik bij powerpoint verschillende richtingen instellen?

Voor het ontwerpen van een powerpoint heb ik vraag. Ik moet een workshop ontwikkelen echter heb ik enkele richtingen waar dit heen kan gaan. Dat is afhankelijk van de groep. Ik was benieuwd of door bijvoorbeeld te klikken in de powerpoint naar de juiste slides kan gaan. Dus dat het zo iets wordt:
- slide 1
- slide 2
- slide 3
- slide 3a1
- slide 3a2
- slide 3b1
- slide 3b2
- slide 4

Dat ik dan ter plekken kan beslissen of ik via slide 3a of 3b ga.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Dit lijkt mij niet mogelijk.
Aangezien je door een muisklik naar de volgende slide gaat.
De muisklik is gewoon een klik en je kan er niet een getal mee aangeven.
Je kan wel in je powerpoint zelf verwijzingen maken naar een andere slide dus naar 3a1 of 3a2. dit kan doormiddel van macro's. Nu weet ik niet of je hier ervaring mee hebt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Utrecht
9 jaar geleden
Het kan wel: gewoon een tekst of afbeelding op de slide plaatsen waar je een hyperlink aan koppelt. Deze kan je laten verwijzen naar een willekeurige slide binnen de presentatie.
Je kunt in Powerpoint hyperlinks maken die je naar een specifieke slide brengen. Dat gaat gewoon via 'Invoegen', 'Hyperlink'. In het navigatiemenu kun je kiezen voor 'Plaats in dit document'. Nadeel is dat dat een zichtbare link wordt. Je kunt de link natuurlijk onzichtbaar maken door de tekst dezelfde kleur te geven als de achtergrond. Je kunt via 'Invoegen', 'Aktie' ook een hyperlink naar een bepaalde slide maken. Je kunt deze link ook aan een object op je slide koppelen.

Je moet er wel rekening mee houden dat je op de plek waar je naartoe springt ook weer een link terug hebt. of aan het einde van het segment waar je naartoe springt. Eventueel kun je de link naar je 'schakelbord' in de 'Master' van je presentatie opnemen.

Wanneer je de 'Presenter mode' van Powerpoint gebruikt (wanneer je twee schermen hebt, kun je op het ene scherm de presentatie aan het publiek tonen en op het andere scherm voor de spreker allerlei extra informatie zoals notities en volgende slide tonen. Daarnaast heb je een aantal navigatie-opties tot je beschikking waardoor je oa naar de slide van je keuze kunt klikken in een navigator.