Ik wil een Photoshop laag van het ene naar het andere bestand verplaatsen. Hoe doe ik dat?

Ik wil een laag uit het ene bestand (file-open-kies bestand) naar het al geopende bestand kopiëren. Is dit mogelijk en zo ja hoe? Ik wil dus eigenlijk gewoon een laag kopiëren om in een ander Photoshop bestand te gebruiken.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
16.5K

Antwoorden (4)

Gewoon in die laag met 'control A' alles selecteren. Dan kopieren en in het andere bestand plakken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het is vrij simpel en zo gedaan. Je opent het bestand waar je de laag uit wilt "knippen/kopieren"
je klikt vervolgens met de rechtermuisknop op die laag en kiest dan laag knippen/kopieren. daarna plak je hem in het bestand waar je hem wilt.

Andere optie : de laag met de linkermuisknop selecteren en geselcteerd houden in je laagmenu en dan slepen naar je andere bestand
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kan nog net iets gemakkelijker:

klik met je rechter muisknop op de laag/lagen* die je wilt verplaatsen en selecteer de optie 'dubliceren'. Je krijgt nu een venster met de naam van de nieuwe laag en waar die kopie terecht moet komen. Standaard staat dit op het huidige document, maar als je een ander document selecteerd komt de kopie van de laag in het geselecteerde bestand te staan.
Als je echter 'nieuw' kiest, zal de kopie in een nieuw bestand worden gezet (afmetingen en andere eigenschappen overgenomen van huidige document).

*Als je meerdere lagen wilt kopiëren moet je eerst alle betreffende lagen selecteren (ctrl+klikken (Windows) of cmd+klikken (OSX)), waarna je bovenstaande stappen volgt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt nu beide bestanden gelocked aan de boven balk. Als je deze even los sleept krijg je twee aparte vensters binnen het hoofdvenster. Je kan nu simpelweg de ene laag naar het andere bestand slepen. Loslaten en hij staat erin. Volgens mij de eenvoudigste methode.