Hoe kan ik een tabel in Word splitsen?

Dat de tabel in het midden onderbroken wordt. Met split cells lukt het me niet, dan maakt hij extra cellen in de tabel aan. Via google kan ik het ook niet echt vinden.

Het is Word 2013

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
11K

Antwoorden (2)

Met Split Cells lukt het inderdaad niet - met Split Table lukt het wel.

Ga in de tabel in de eerste cel staan die bij de nieuwe tweede helft van de tabel moet gaan horen. Klik in het Lint helemaal rechts, direct onder Table Tools (Hulpmiddelen voor Tabellen), op Layout (Indeling). Klik nu in het derde gedeelte van het Lint (Merge / Samenvoegen) op de onderste knop (Split Table / Tabel Splitsen).

Toegevoegd na 2 minuten:

Lukt het op deze manier niet, dan kun je altijd nog een truc gebruiken.

Selecteer de rijen die je in je nieuwe tabel wilt hebben; dit zijn dus de onderste rijen van de bestaande tabel. Doe dat door met de muis in de linkerkantlijn van je document te bewegen terwijl je de linker muisknop ingedrukt houdt.

Nadat je de gewenste rijen hebt geselecteerd druk je op Control-X.

Nu ga je naar de plek waar deze rijen terecht moeten komen. Zonodig type je onder het overgebleven deel van de tabel een paar keer Enter.

Druk nu op Control-C, en de betreffende tabelrijen staan op de nieuwe plek, als nieuwe, losse tabel.

Cryofiel
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een ander trucje is om de tabel te splitsen met een handmatig pagina-einde () en een alinea-einde () en vervolgens het pagina-einde weer te verwijderen.
Je selecteert de rijen die je op een andere plek wilt zetten. Dan klik je op Indeling (bovenaan helemaal rechts) en vervolgens op Tabel splitsen.
Amadea