als je een getypte pagina inscant kan je dan je fouten verbeteren?

In word bv. en hoe doe je het dan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
Amadea
9 jaar geleden
Als je de bladzijde in Word hebt is het veel eenvoudiger daar de spellingcontrole aan te zetten!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja is wel zo maar het probleem is dat ik het document niet meer heb..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De meeste problemen zie je met het verschil tussen O en 0, 1 en l. Ook als je een tekst hebt met stukken cursief oid worden niet herkend. Ook worden Griekse letters en bijvoorbeeld ç niet herkend.

Antwoorden (2)

Het ligt er even aan welke scanner je hebt maar dit kan je helpen

- Document scannen
- Rechts in mijn scherm staat dan “instellingen wijzigen”
- selecteer “scannen naar wordpad''

Als je ze al gescand heeft kan je ook je pdf bestand converten (omzettten) naar word.
met deze site http://www.dopdf.com/nl/

Er zijn meer mensen met jou probleem. zie bron
http://www.pc-helpforum.be/topic/21668-scannen-naar-word/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hiervoor heb je OCR (optical character recognition) software voor nodig. Deze herkent letters en woorden en zet deze om in bewerkbare tekst. De meeste software werk het best met Engels en zal met Nederlands wat fouten maken. Je zult de tekst dus zelf moeten nakijken (maar dat was je toch al van plan).
Meestal wordt bij een scanner dergelijke software meegeleverd, maar je hoeft niet lang te zoeken om freeware hiervan te vinden.
In de bron meerdere programma's. Je zult even moeten proberen wat voor jou het lekkerste werkt. Kijk bij installeren wel even uit dat je niet allerlei rotzooi mee installeert !!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Laatse antwoord is een goed antwoord! Als je iets gewoon inscand dan kan je dat niet verbeteren, in welke tekstverwerker dan ook. Het geheel wordt immers als een plaatje ingescand. Hou je aan antw 2 vast en dan komt het goed!