Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het sociaal acceptabel om een CV te versturen als PDF ipv Microsoft Word?

Als jw een CV verstuurd als MS Word document dan kan de opmaak anders zijn op de computer van de ontvanger. Als je er een PDF van maakt dan kan je de opmaak beter garanderen Maar wordt het door werkgevers geaccepteerd als je een CV verstuurd in een een ander formaat als MS Word, wat de internationale bedrijfsstandaard is voor tekstdocumenten. En ergert men zich er dan niet aan als de opmaak niet perfect is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.1K
Amadea
9 jaar geleden
Het is juist andersom. Je kunt het beste zowel de motivatiebrief als het CV als PDF opsturen. Dan kan het door iedereen worden gelezen, en door niemand worden gewijzigd.
Antoni
9 jaar geleden
Je kan er ook voor kiezen om je CV in beide formats te sturen. De beste oplossing is te informeren bij de werkgever welk format hij het liefste wil ontvangen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja, dat is juist handig.
O.a. om de reden die je noemt. Als ik op mijn tablet een cv wil bekijken en de opmaak is daarom niet om aan te zien, of het bestandje wil helemaal niet openen, dan erger ik mij daar juist rot aan. Ik zie dus het liefste een pdf-je
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is qua beveiliging ook veel beter, want een pdf kan je niet zomaar wijzigen
criseyde
9 jaar geleden
Dat ligt eraan of je bij het maken van de pdf dat hebt geregeld of niet. Een .pdf is niet standaard beveiligd tegen bewerken.
Ik doe niet anders en heb er nog nooit commentaar op gehad.

Naast bovengenoemd argument dat je dan tenminste zeker weet dat de ontvanger dezelfde opmaak, dezelfde lettertypen e.d. te zien krijgt als dat jij hebt bedoeld, kan het cv ook niet (per ongeluk) gewijzigd worden door iemand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding