Hoe kom ik van het verschillende verspringen af in een pagina van een word document als ik op enter heb gedrukt?

Hele paginas heb ik nergens last van. Met enter gaat de zin naar een volgende regel. Direct onder de vorige regel. Bij sommige regels echter na enter: Lijkt het wel of hij 1.5 onder de vorige regel springt. Backspace en dan shift + enter komt de regel er weer netjes onder. Maar om dit nu bij elke enter te moeten doen.....

Hoe voorkom ik dit bij alle paginas tegelijk in een keer? Dat ik er geen last meer van heb?

Ik typ op de laptop.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
24.7K

Antwoorden (1)

Dan moet je bij de paragraaf instellingen van het gebruikte opmaakprofiel kijken.
Waarschijnlijk staat daar ingesteld dat er na een paragraaf een extra ruimte tussen de regels moet komen.

Zie: Lint / stijl / rechtermuisknop / wijzigen / opmaak / Alinea

Als dat goed is ingesteld, dan even de hele tekst selecteren en de net aangepaste stijl toepassen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het rare is dat ik het niet in elke pagina heb. Typ altijd in het zelfde. new times roman 12.
Ik typ wel eens in een zin iets anders omdat die zin niet lekker loopt. Na enter zakt het dus meer dan normaal. Bv aan het begin van de pagina wel en aan het eind weer gewoon eronder...