Waarom krijg ik mijn Hotmail berichten twee keer binnen?

Ik heb onder meer een Hotmail account en gebruik ik Mozilla Thunderbird om deze berichten te kunnen lezen. Krijg ik vandaag een bericht op mijn Hotmail binnen, dan verschijnt precies twee weken later echter wéér hetzelfde bericht in mijn inbox van Thunderbird.

Zo ook met het versturen van berichten van Hotmail met Thunderbird. Elk verzonden bericht zie ik meteen twee keer terug in de map 'Verzonden berichten'. Ik neem aan dat dan de ontvanger het bericht ook twee maal ontvangt.

Weet iemand hier de oorzaak van en een eventuele opllossing?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
1.3K

Het beste antwoord

Hoi Peter2704,

Het is mogelijk dat je jezelf steeds een BBC (blind carbon copy) stuurt.
Dit is een mogelijkheid dat je verstuurde e-mails zelf binnenkrijgt, zonder dat de ontvanger het ziet. Je moet jezelf uit de lijst van BBC ontvangers verwijderen. Hoe dit precies werkt in Mozilla Thunderbird weet niet. Dit zou ik gewoon even opzoeken (zoekterm: ''BBC ontvangers verwijderen Mozilla Thunderbird'')

Als dit klopt, dan ontvangt de ontvanger de mail niet twee keer, net zoals jij. Als geen van deze optied werkt, dan zou ik via een ander programma je mail openen (denk aan Microsoft Office Outlook en Hotmail.com).

Groet Lpetanicus

Ps. de link hieronder zou misschien ook nog kunnen helpen