Krijg je als HBO-student een gratis officepakket?

Ik heb net een nieuwe laptop aangeschaft, zónder officepakket. Ik dacht altijd dat je dit gratis ergens kon krijgen. Heeft er iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
2K

Het beste antwoord

Als student heb ik de mogelijkheid om een Office 365 gratis te downloaden via de website van mijn hogeschool. Wel is het zo, dat Microsoft en de desbetreffende hogeschool hier afspraken over moeten hebben gemaakt. Doordat studenten en docenten beide in het onderwijs actief zijn, en dus vrijwel altijd moeten beschikken over een tekstverwerker etc, heeft Microsoft dit uitgerold. Een geslaagde actie, wat mij betreft!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee er is wel een studenten versie maar die zul je ook moeten kopen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er is niet een speciaal pakket wat gratis is voor studenten. Wel kun je Open Office gebruiken, dit is gewoon voor iedereen gratis (http://www.openoffice.org/nl/) Persoonlijk vind ik Open Office niet fijn werken...

Wel kun je met korting een pakket kopen via Surfspot (https://www.surfspot.nl/) deze website is speciaal voor studenten. Als je inlogt met je account van de hoge school krijg je redelijk goedkoop een goed pakket (office 365)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je een MacBook hebt gekocht zit het er niet standaard bij maar kan je via de App Store gratis Pages (Variant van Word), Keynote (Variant van PowerPoint) en Numbers (Variant van Excel) downloaden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Helaas, Microsoft Office is niet gratis. OpenOffice wel.
Als student kan je wel voor een paar tientjes legale software kopen bij www.surfspot.nl.
Volgens mij kost MS Office (2013) zo'n €50
Je moet je eerst registreren met je HBO/WO inschrijvingsgegevens en dan krijg je de speciale studententarieven te zien.
8 jaar geleden
Ik ben een MBO student en bij mij op school geven ze office gratis. Dit zou je het beste bij je school kunnen navragen.