Is er een tool in Windows waarmee je over een kleur een laagje kan aanbrengen zodat het hoofdhaar lijkt?

Ik heb dus een PMS kleur en die kleur moet ik gebruiken als hoofdhaar. Is er in Word of Photo Gallary een manier om die kleur om te vormen tot hoofdhaar?

8 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Volgens mij kan dit niet met Word en ook niet met Photo Gallery. Hier zie je de mogelijkheden van Photo Gallery: http://windows.microsoft.com/nl-be/windows-live/photo-gallery-edit-photos-faq.

Antwoorden (1)

In Photoshop versie 7 en hoger is dat eenvoudig: met het 'healing brush'-tool kopieer je de structuur van een bepaalde plek naar een andere plek. Van de bestemming wordt dan de kleur gebruikt, van de bron alleen de structuur.
In principe wordt dat hulpmiddel gebruikt om bijvoorbeeld oneffenheden in de huid (puistjes e.d) te verwijderen, door er de structuur van gezonde huid overheen te kopieren. Maar ook om een wat krachtiger structuur zoals haren (of zand, metselwerk of boomschors of zo) over te nemen werkt het prima (zojuist getest).

Toegevoegd na 57 seconden:
PS: een foto van hoofdhaar is dan natuurlijk wel nodig, om de structuur van te kopieren, maar dat zal niet zo moeilijk zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En hoe krijgt Annswers dan de PMS-kleur die hij wil dat het haar heeft?