Hoe kan ik op een simpele manier een niet gewenst deel van een filmpje wegknippen?

Ik heb nog ouwe filmpjes uit een ver verleden op mijn pc staan (extensie .VOB). Alleen staan er stukjes film op die ik graag wil wegknippen. Is er een gratis programma waarmee ik dit kan doen en dan het liefst alles op een heel simpele manier?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://online-video-cutter.com/

Het beste antwoord

Er zit een standaard videobewerkingsprogramma, genaamd Windows (Live) Movie Maker, op je computer. Hiermee kan je makkelijk video's bewerken. Een stukje uitknippen gaat als volgt: Open Windows (Live) Movie maker -> selecteer ''foto of video toevoegen'' -> selecteer je gewenste video -> speel het filmpje af en pauzeer op het moment dat het stukje wat je geknipt wilt hebben begint -> klik rechtermuisknop op de video en selecteer ''splitsen'' -> speel de video verder af tot het einde van het stukje dat geknipt moet worden en selecteer weer ''splitsen''. Je hebt nu 3 stukjes video: een begin, een geknipt stuk dat je weg wilt, en een einde. Klik dat middelste stuk aan en selecteer met rechtermuisknop ''verwijderen''. Sla nu je video op en weg is je stukje.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klopt, dat programma heb ik. Ga het van het weekend uitproberen. Klinkt heel simpel. Laat je weten hoe het ging... :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb een stukje geprobeerd met een ander filmpje, maar wanneer ik het dan wil opslaan, kan het alleen maar met de file extensie .wlmp en is mijn origine .vob bestand niet veranderd... En nu?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Om een film op te slaan klik je rechtsboven op "Film opslaan"