Kan ik een niet-opgeslagen Word document terug halen?

Hoi.
Ik heb een Macbook Pro september 2011, ik werkte gisteren in een bestand van Microsoft Word for Mac 2011.
Ik moest mijn laptop herstarten en voordat ik dat deed sloot ik Word af. Ik dacht dat ik het bestand had opgeslagen, maar nu ik hem vandaag zoek kan ik hem nergens meer vinden.
Ik had vanochtend ook de prullenbak van mijn Macbook geleegd, dus daar is het bestand ook niet te vinden.

Ook heb ik Time Machine aangezet, maar ik kan de optie 'herstel backup' niet aanklikken.

Is er een mogelijkheid om toch het bestand terug te krijgen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Ik ben een nit-wit met computers. Heb alleen hetzelfde probleem gehad. Mij werd toen geadviseerd om het gestand te zoeken in finder. Als het er staat (bij mij was dat zo) sleep het dan van rechts naar links. Op dat moment kun je het bestand weer openen. Vraag me niet waarom, maar het werkte.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, dit is per definitie onmogelijk. Als je het document namelijk zou kunnen terughalen is het opgeslagen!

Overigens kan het wel zo zijn dat je een document niet __handmatig__ hebt opgeslagen, maar er wel automatisch een reservekopie wordt gemaakt. Die optie moet dan wel zijn ingesteld.
De belangrijkste wenk is dus om je documenten regelmatig op te slaan.