Het beeldscherm van mijn laptop werkt niet als ik mijn laptop opstart. Hoe komt dit?

Als ik mijn laptop opstart, krijg ik even het Toshiba-logo te zien. Na dit logo blijft het beeldscherm van mijn laptop zwart. Als ik hem uitzet (knop ingedrukt houden), en daarna opnieuw aanzet, dan start de laptop na het Toshiba-logo wel gewoon op.

Als ik de laptop niet zelf uitzet, krijg ik na een minuutje zo een BSOD (Windows 10) met als melding 'Driver_Power_State_Failure'.
Opmerking: dit probleem heb ik pas sinds het updaten van W8.1 naar W10.

Na een beetje gegoogeld te hebben, kwam ik tot deze 'oplossing':
https://www.drivereasy.com/knowledge/fix-windows-10-error-driver-power-state-failure/
Bij het volgen van deze stappen, kwam ik tot de conclusie dat er iets fout is met mijn ''Algemeen PnP-beeldscherm''.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen? Ik vind het vrij vervelend dat ik telkens mijn laptop telkens moet uit- en aanzetten, en ik geloof dat dat ook niet erg gezond is voor de laptop.

Opmerking: Als de laptop voor minder dan een uur, anderhalf uur uitstaat, dan heeft hij dat probleem ook niet (de laptop is nog niet volledig 'afgekoeld' ?).

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
W10 opnieuw installeren en eerst formatteren: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Antwoorden (1)

Het lijkt erop dat je niet de goede drivers hebt .

Kijk op de site van het merk van je laptop en download daar de nieuwste drivers voor je laptop.

Ook kijken of er een update is voor je bios

Toegevoegd na 6 minuten:
Kijk vooral naar de videokaart drivers en de chipset drivers

Toegevoegd na 52 minuten:
Ik lees nu ook dat je daar niet veel tijd voor hebt omdat ej snel een bsod krijgt
start je computer op in veilige modus (f8 indrukken tijdens opstarten)
kijk of de computer nu wel aan blijft
Als je een andere computer hebt download daarop de nieuwe drivers en zet ze op een usb stick en installeer ze op je de computer .