Is er een blokering van de dowload- en/of uploadsnelheid op programma's?

Als ik iets wil downloaden via een programma dan staat er meestal dat ik 0.5 tot 8 mb/s heb, maar als ik een speedtest doe dan krijg ik de uitslag dat ik ongeveer 40 mb/s heb. Zit er een blokkering op programma's die ik eraf kan halen of ligt dit aan iets anders?

Bij voorbaat dank,
Max

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja kan bij verscheidene programma's verschillen. Zo kan je bij Vuze het inkomende en uitgaande dataverkeer instellen.

Antwoorden (1)

Ja bij veel downloadprogramma's KAN je dit regelen in de instellingen, echter er is iets van veel groter belang. Met torrents haal je alleen maar de downloadsnelheid die andere als UPLOADsnelheid aanbieden. Als jantje een bestand maar kan versturen met 1Mbit/s upload dan ontvangt kees maar met 1Mbit download dat bestand. Simpele logica.

Toegevoegd na 41 seconden:
Het is geen blokkering, wat je doet is afknijpen van de snelheid, blokkering zou 0Mbit/s opleveren.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je dan afknijpt op 2Mbit/s dan haal je in het eerdere voorbeeld nog steeds maar 1Mbit/s. ECHTER als jantje daarna 15Mbit/s kan versturen dan wordt de snelheid op 2Mb/s afgeknepen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bij nieuwsgroepen/usenet krijg je (afhankelijk van het abonnement) direct de volledige bandbreedte ter beschikking. Daar moet je echter wel voor betalen (als je wat retentie wil iig).