Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is mijn videodriver goed geinstalleerd of toch niet?

Ik heb een schone installatie van Windows 7 gezet op mijn laptop. Helaas ervaar ik problemen met de videodriver. Het scherm is vergroot, dat is opzich normaal, maar nadat ik de driver heb geinstalleerd, blijft het beeld vergroot. Het systeem zegt dat er toch de laatste driver is geinstalleerd. Wat doe ik fout?

Het gaat om de videokaart: AMD Radeon HD 5000 series

Picture for question
8 jaar geleden
in: Software
841

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit is een resolutie probleem. Aanpassen via:
1.) Rechtermuisklik 'Schermresolutie';
2.) Resolutie --> Aanbevolen of even de hoogste proberen;
3.) Testen en bevestigen.
(Lees meer...)
8 jaar geleden
Eric1993
8 jaar geleden
@playah30 Ik heb de schermresolutie gewijzigd. Apparaatbeheer geeft wel een gele uitroepteken aan bij de videokaart. Er zijn dus problemen met de videokaart. Wat kan ik daar aan doen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat betekent dat er een software update is, die kun je downloaden en installeren. Er is dus niets aan de hand.

Andere antwoorden (1)

Naast het installeren van de driver moet je in de setting ervan ook de maximale resolutie van je scherm instellen. Pas daarna zal je beeld weer kloppen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Eric1993
8 jaar geleden
@Beerenburgertje Waar vind ik de settings dan precies? Normaal zet de driver automatisch het scherm op de juiste resolutie.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding