Waarom doet het geluid via hdmi het niet?

Sinds dat ik windows 7 opnieuw op mijn laptop heb geïnstalleerd werkt het geluid via HDMI niet meer. Ik heb wel beeld via HDMI, maar geluid via mijn laptop. Ook krijg ik een geluid via bluetooth. Waar kan dit aan liggen? Voor zover ik weet heb ik de juiste drivers. Hoe kan ik dat eventueel checken?

Toegevoegd na 1 uur:
Een legale versie van Windows 7 home Premium

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
1.1K

Het beste antwoord

Het gebeurd soms dat je laptop altijd kiest voor het gebruik van je standaard speakers (die van je laptop zelf). Het kan dan helpen om in je instellingen te selecteren: Dit apparaat niet gebruiken (of: uitschakelen). Dan pas gaatie op zoek naar evt. andere te gebruiken speakers, en die kunnen dan via de HDMI kabel gevonden worden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Na de (her)installatie van Windows 7 moet je alsnog de drivers van je apparaten apart installeren.
Dus nu de drivers van je geluidskaart, videokaart, enz. ofwel van de DVD die bij het moederbord hoort installeren, ofwel van ieder apparaat apart via internet bij de fabrikant de drivers ophalen en installeren.
W7 heeft slechts een beperkte set drivers aan boord en de meeste daarvan zijn Generic, d.w.z. ze werken wel maar met beperkingen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@beer56. Dank voor je antwoord. Na de herinstallatie heb ik wel alle drives en software die op de 2e cd die ik van hp heb gekregen geïnstalleerd. Dit is dus onvoldoende? Waar vind ik de fabrikant van mijn geluidskaart?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit zou voldoende moeten zijn.
In apparaatbeheer kun je de fabrikant van je geluidskaart achterhalen. Als dit een 'on-board' solution van HP is, dan moet je daarvoor naar de website van HP gaan en daar de nieuwste drivers van jouw HP moederbord downloaden en installeren. Is het een andere fabrikant dan zie je dat in de apparaatbeheer gegevens onder het betreffende icoontje.
Staat er in apparaatbeheer ergens een driehoekje met een uitroepteken of een vraagteken,
dan betekent dat, dat daarvan de drivers niet geïnstalleerd zijn of niet up-to-date.