Kan ik Indesign bestand (Mac) openen met ander programma?

Ik heb momenteel nog Indesign op mijn Mac, maar dat is al een oude versie. Als particulier is het niet meer betaalbaar om een nieuwe versie aan te schaffen, maar ik heb heel veel Indesign bestanden op mijn Mac staan, die ik bijna wekelijks gebruik.
Is er een ander programma dat bestanden van Indesign kan openen en bewerken?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik stel deze vraag omdat ik de Operating Software van mijn Mac momenteel niet meer durf te vernieuwen. Ik draai nog op Mac OS 10.9, terwijl er al 2 nieuwere versies zijn.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
2.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik gebruik geen OSX, maar blijven programma's niet gewoon bewaard bij updaten?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Daarnaast heb je neem ik aan de code om opnieuw te installeren. Dus ik snap het hele probleem niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oudere software draait vaak niet meer onder een nieuw OS. Ik heb deze versie in 2010 gekocht.
Het gaat om CS 5.0. Daarna is 5.5 gekomen en vervolgens 6.0. Inmiddels wordt al weer een jaar de CC versie geleverd.
Daarom vrees ik dat de ondersteuning voor deze versie 5.0 stopt of al is gestopt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@koste038 Heb even wat nagezocht en er is idd heel wat problematiek rond CS5 indesign en 10.11. Maar dan een andere vraag. Is het van belang om naar .11 te gaan?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik vraag dit als OS X-leek. 10.9 is nog uit 2013 dus dat lijkt me toch nog prima, of zijn er beveiligingrisico's?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hier kan je de updates voor alle versies van Indesign downloaden: http://www.adobe.com/support/downloads/product.jsp?product=31&platform=Macintosh
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ivm beveiliging en functies is het beter om te updaten naar OS X El Capitan (10.11).
El Capitan is gratis in de App Store.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@MrTomaat In El Capitan (10.11) is er een nieuwe functie (Rootless) die de meeste virussen onschadelijk maakt. En in OS X heb je geen productcode nodig, je kan het gewoon installeren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
MrTomaat en kees52 Elke nieuwe versie van een besturingssysteem heeft natuurlijk voordelen en één van de belangrijkste is ook de veiligheid.
In principe draai ik onder 10.9 nog prima, maar de komende tijd gaan er natuurlijk dingen op de markt komen die daar niet meer mee draaien.
En ik had ook gelezen dat CS5 en 10.11 geen goede combinatie is.
Ik kijk dus naar de toekomst en kom helaas tot de conclusie dat er geen ander programma bestaat dat Indesign bestanden kan openen. Bedankt voor de reacties.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@koste038 Lastig idd. Misschien is er nog kans dat Adobe wat doet aan de compatibiliteit tussen CS5 en 10.11. https://discussions.apple.com/message/29024679 Vooral de eyedropper tool blijkt de crash te veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je een nieuwer OS wilt kan dat. Je kan eventueel een ouder OS virtualiseren zodat je toch de oude InDesign versie kan draaien terwijl je OS wel up-to-date is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vorige week was ik op de Appledag (Klokhuis), en toen kwam ook dat idee naar voren. Maar dat is wel lastig, want dan moet je dus opstarten vanaf dat oudere systeem. Mogelijk draaien andere programma's dan weer niet naar behoren.

Het beste antwoord

Nee, helaas, hier zijn geen aparte programma's voor, zoals bijvoorbeeld wel bestaan voor Autocad bestanden. Wat je zou kunnen doen is je bestanden exporteren naar InDesign Markup (bestand, exporteren). Je creëert dan een IDML bestand dat met oude versies van Indesign te openen en te bewerken is. Wel gaat dan functionaliteit, welke alleen ondersteund wordt door recentere versies, verloren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je creëert dan een IDML bestand dat met oude versies van Indesign te openen en te bewerken is. En hoe verbetert dat de situatie? Gebruiker zal eerder naar een nieuwere versie moeten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als ik mijn bestanden converteer naar een oudere versie van Indesign, dan blijft het probleem bestaan dat ook die nog oudere versie niet zal draaien onder 10.11. Dat is dus niet de oplossing voor mij.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heel jammer dat er geen enkel ander programma is dat overweg kan met deze bestanden. Voorlopig dus maar doorgaan met de oude versie en ook het oude besturingssysteem.
Bedankt voor het beantwoorden allemaal!