Ik heb film gemaakt in movie maker en gebrand op dvd-r. Dvdspeler toont film niet. Ligt dit aan dvd of aan speler?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
1.1K
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Kan jouw dvd speler wel -r dvd's aan? Ik had er vroeger 1 die geen -r dvd's pakte. Wel +r
bamibal
8 jaar geleden
Is het wel een video-dvd geworden? Of een data-dvd?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waar kan ik zien wat mijn dvdspeler kan afspelen heer Voldemort?
En bamibal ☺, hoe weet ik of het video- of data-dvd is?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is zonder aanvullende info niet te benatwoodren.
Welke DVDspeler ? (software) , wat is video-formaat ? (MP4, FLV, etc..) en inderdaad, wat kan de DVD-speler (hardware) aan ?
NB is er een foutmelding ?

Antwoorden (1)

Dat is maar net wie je de schuld wil geven. Maar het ligt voornamelijk aan wat jij hebt gebrand op de schijf, dat voldoet niet aan wat de losse Dvd-speler accepteert.

Als je iets wil branden zodat een standalone Dvd-speler het zo goed als altijd accepteert zal je brandsoftware of in dit geval Movie Maker opdracht moeten geven een VideoDVD te maken/branden.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-live/movie-maker-burn-dvd

Open in Movie Maker het project dat je op dvd wilt branden.

Klik op het tabblad Start in de groep Delen op de pijl naast Film opslaan en selecteer vervolgens Een dvd branden.

Geef je film een naam en klik vervolgens op Opslaan. Nadat je film is opgeslagen, volg je de instructies voor het branden van een dvd.

En idd kan het dan nog aan DVD-r/DVD+r liggen.

Er zijn een paar DVDspelers die ook andere formaten aankunnen zoals Divx/Xvid. Maar dat is sowieso niet aan te raden vanwege de kwaliteit.