Wat is er aan te doen als je internet browser crasht door de plug-in van Shockwave Flash?

Als ik bepaalde website bezoek (b.v. RTV Utrecht) dan crasht mijn browser Firefox en Internet Explorer.

Chrome geeft de oorzaak van het probleem (zie afbeelding).

Op de website van Adobe werk de Flash player zonder problemen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Van Mozilla Firefox is er overigens nu ook een test-versie (3.6.4 beta 1) beschikbaar die net als Google Chrome niet meer in z'n geheel crasht. Hieronder kun je die downloaden en uitproberen.

Doorgaans kun je beter een browser van Mozilla of Google gebruiken, aangezien die qua ontwikkeling verder zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Neem deze pagina eens door:
"When Flash goes evil"
AWM
13 jaar geleden
Je zou kunnen proberen het helemaal opnieuw te installeren nadat je eersts alles verwijderd hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4. Plugins uitschakelen of verwijderen en herinstalleren
Soms kan een plugin ervoor zorgen dat Firefox instabiel wordt en crasht op bepaalde (soms slecht geconstrueerde) webpagina's. Met name Shockwave Flash is berucht wat dit betreft. We kunnen Flash tijdelijk uitschakelen of herinstalleren om te zien of dit helpt.

In Firefox 3 gaat u naar Extra | Add-ons | tabblad Plug-ins en zoekt en selecteert u Shockwave Flash. Vervolgens klikt u op Uitschakelen. Als surfen zonder Flash (u mist hierdoor bepaalde functionaliteit op sommige webpagina's) uw probleem verhelpt dan weet u dat Flash de boosdoener is. In Firefox 2 kunt u het beste Flash gelijk herinstalleren.

U kunt Flash als volgt de-installeren en opnieuw installeren. Ga in Windows XP naar Start | Configuratiescherm | Software, wacht even tot de lijst wordt samengesteld, selecteer Adobe Flash Player Plugin en klik Verwijderen. Ga nu met Firefox (!) naar deze pagina en download en installeer Flash opnieuw.

Als u al uw plugins in Firefox in een keer wilt verwijderen kunt u ook de map C:\Program Files\Mozilla Firefox\plugins openen en alle bestanden daarin tijdelijk naar een andere map verplaatsen (zorg dat Firefox afgesloten is). Als u nu Firefox opent, zult u zonder plugins surfen. Lost dit de problemen op dan kunt u alle plugins vervolgens opnieuw downloaden en installeren via deze pagina (voor Flash, Shockwave, Java, Adobe, Real, QuickTime en Windows Mediaspeler plugins). Als dit de problemen niet oplost dan kunt u de plugin-bestanden die u tijdelijk naar een andere map verplaatst had weer terugzetten.\