Wat kan ik verwijderen met windirstat (windows 7) zonder dat ik daar problemen mee krijg?

MijnC schijf zit al in het rood en is overvol! Ik begrijp er niets van. Heb gezocht op internet en dan kun je windirstat downloaden. Oke dit gedaan maar ik durf niets te verwijderen omdat ik de ballen verstand ervan heb. Dus wat kan ik verwijderen? Als ik een film of luisterboek download laat ik dat op de D schijf terecht komen waar ruimte zat is! Ook staan daar al mijn afbeeldingen en documenten op om de Cschijf te ontlasten. Maar dat helpt niets.......... wie weet raad? Heel graag een duidelijk antwoord voor iemand die er geen verstand van heeft....

Vr gr Tineke

8 jaar geleden
in: Software
1.7K
SimonV
8 jaar geleden
Download en installeer Ccleaner (Gratis en Nederlands).
https://www.piriform.com/ccleaner Start het programma en kies "Cleaner".
Vink om te beginnen de items aan waar "geschiedenis", "cache", "tijdelijk" staat.
Vink bij kopje "Systeem" alles aan.
Maak dan schoon.
Hopelijk heb je dan meer ruimte gekregen.
SimonV
8 jaar geleden
Aan WinDirStat heb je inderdaad niet zoveel omdat het programma niet aangeeft of het veilig is een bepaald groot bestand te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe groot is jouw C-schijf eigenlijk? De totale grootte, niet de vrije ruimte.
misslobe
8 jaar geleden
Helaas werkt ccleaner heb ik al heel vaak gebruikt maar maakt helaas geen verschil...:-(
73.1 GB is de totale grootte. Ik heb nog maar 2.37 GB over....
SimonV
8 jaar geleden
Kun je aangeven welke mappen de meeste ruimte innemen, volgens WinDirStat? Misschien kan Glary nog wat voor je vinden:
http://www.glarysoft.com/
misslobe
8 jaar geleden
Ik begrijp niets van Windirstat . Ik zal glarysoft eens proberen, dankjewel...
SimonV
8 jaar geleden
Hopelijk ruimt de bezem van Glary veel op (onderaan Glary-scherm).
Daarnaast zie je bij "Schijfanalyse" welke mappen veel ruimte in beslag nemen. Je kunt bij "Geavanceerd gereedschap" ook dubbele bestanden zoeken. Daarnaast
SimonV
8 jaar geleden
.... kun je bij Schijfanalyse zien welke mappen veel ruimte in beslag nemen.
SimonV
8 jaar geleden
Als ik op Schijfanalyse klik, en daarna de C-schijf kies, zie ik:
Windows 15 Gb
Program Files 5 Gb
System Volume Information 3 Gb
Users 2 Gb
en daarna nog wat kleinere mappen Welke map is bij jou véél groter?
En als je op die map klikt, welke mappen zijn dan het grootste?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb je met CCleaner ook gekeken hoeveel versies van systeemherstel (bij Gereedschap) er zijn? Gooi daar een paar van weg.
SimonV
8 jaar geleden
Ben je al verder?
capthavoc
8 jaar geleden
Ik ben benieuwd naar je totale grootte van de C en D schijf ? misschien kun je een plaatje posten van alle schijven ? gewoon het overzicht ?
misslobe
8 jaar geleden
Dankje voor de reacties, ik ga er weer mee verder... Simon, mijn schijfanalyse heeft is een lange lijst.
Bij mij staat:
Windows 24.9 GB
Program files (x86) 4.21 GB
System volume information 59.52 MB
Users 30.48 GB Dus Users is wel erg groot he?
Wat kan ik daar nu aan doen....
misslobe
8 jaar geleden
Ik heb met glary wel heeeeeel veel 'lege mappen' gevonden op de C schijf..... kan ik die zomaar verwijderen allemaal?
SimonV
8 jaar geleden
Lege mappen kun je verwijderen, maar daar schiet je niet veel mee op... Als je met Glary op "System volume information" en Users klikt, wat zijn dan de grootste mappen?
misslobe
8 jaar geleden
Daar staat: Gast
Tineke
Lobe De laatste, Lobe, is de grootste met 185 MB
misslobe
8 jaar geleden
Maar als je Lobe aanklikt staan er weer grotere bestanden zoals Local 163 MB

Antwoorden (1)

Ik zou als ik jouw was als eerste CCleaner gebruiken. Dit programma verwijdert overtollige bestanden zoals je geschiedenis/cookies. Maar ook oude updates en dat soort rommel. Nadat je het hebt gedownload hoef je alleen maar te klikken op analyseren en nadat ie dat gedaan heeft op schoonmaken.

En andere optie is om wat programma's die je niet gebruikt te verwijderen dit kan al heel veel ruimte schelen.

En bij windirstat staat bij wat voor bestand het is. Als je het bestand zelf niet kent zou ik het niet verwijderen.