Als een e-mail niet verstuurd kan worden, komt de persoon in CC dit dan ook te weten?

Ik moet een e-mail sturen en ben 99% zeker van het e-mailadres van de ontvanger. Ik moet echter een tweede persoon in CC zetten waar ik me niet belachelijk bij wil maken. Als ik het e-mailadres van de ontvanger nu toch fout zou zijn, zou ik een bericht hierover krijgen, maar krijgt de persoon in CC dit dan ook te zien? Of zal hij hier dan nooit iets van weten?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
6.2K

Antwoorden (2)

Nee, alleen de afzender krijgt dan een "bounce-melding".

De CC-geadresseerde ontvangt de mail wel, als zijn adres goed is. Het is dus geen "alles of niets"-procedure. Als een postbode een brief verkeert bezorgt bij 1 adres, heeft dat niet tot gevolg dat alle andere postontvangers ook geen post krijgen.

Als de CC-geadresseerde toevallig wel het e-mailadres kent van de ontvanger, kan hij uit het e-mailadres afleiden dat je het bericht naar een foutief e-mailadres hebt gestuurd.

En als het van belang is dat de mail zowel de gewone als de CC-geadresseerde bereikt, zul je 'm opnieuw naar beiden moeten sturen. De CC-geadresseerde kan dan zelf de conclusie trekken dat je het bericht in eerste instantie naar een fout adres had gestuurd. Want waaarom zou je eenzelfde bericht anders nogmaals versturen?
7 jaar geleden
Wanneer je bericht naar meerdere ontvangers stuurt, dan verstuurt de mailserver feitelijk een los bericht naar elke ontvanger.

In het geval dat een (of meerdere) mailadressen van de ntvangers niet bestaan krijgt alléén de verzender daar bericht van.

Maar... bij de 'aan' en 'cc' lijsten staan wel alle adressen vermeld. Door b.v. zelf een reactie te sturen via de 'antwoord aan allen'-knop wordt een eerdere ontvanger zelf óók een verzender van een mailtje naar al die adressen. Zijn mailserver zal ook hem op zijn beurt informeren over dat niet bestaande mail adres.

Wanneer je niet wil dat anderen zien naar welke overige adressen een mail verstuurd wordt, gebruik dan het bcc-veld.

Adressen in dat veld worden niet gedeeld met de overige ontvangers.
Ozewiezewozewiezewallakristallix