hoe kan je in Photoshop CS3 foto's zwart wit maken, maar dan bijvoorbeeld een t-shirt in kleur laten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.1K

Antwoorden (5)

Dan moet je een 'masker' om het t-shirt maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ofwel met het eerder genoemde masker. OF je kopieerd de foto naar een nieuwe laag. De nieuwe laag delete je alle pixels die je in zwart wit zou willen. De eerste laag maak je nu zwart-wit. De nieuwe laag blijft in kleur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een nieuwe 'saturation'-laag. Hiermee kan je met het saturation-schuifje naar links AL het kleur eruit halen.

Dan met het masker kan je het t-shirt weer terughalen. Gewoon met een zwarte kwast tekenen op het masker.
Met Alt-Masker kan je een goed beoordelen of het allemaal goed zwart is geworden.

Of eerst het t-shirt selecteren. Dan de selectie omkeren en de nieuwe saturation laag aanmaken.
Dan heb je direct een masker aangemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Photoshop heeft zoveel opties ;)

Om iets mooi zwart wit te maken binnen 3 handelingen:

Image - Mode - Grayscale

En je plaatje is gelijk zwart/wit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
* nieuwe laag maken
* afbeelding selecteren
* ctrl + u
* verzadiging op 0 schuiven