Geluid opnemen direct van je PC met windows 7

Met XP kun je redelijk eenvoudig met behulp van een instelling, geluid opnemen op je pc, wat op dat moment wordt afgespeeld op je pc (zelfs msn geluidjes of van een spelletje wat draait in volledig scherm)

Na Vista servicepack 1 is deze functie eruit gehaald, ik vind dit enorm frustrerend ik maakte er namelijk best wel gebruik van en niet voor illegale toestanden, het was voor mij een handige manier van werken.

Ik vraag me af of dit nu met Windows 7 wel weer mogelijk is.

Toegevoegd na 1 dag:
Misschien dat er inmiddels programma's zijn die, dit zelfde kunnen, zonder gebruik van deze stereo-mix, stereo-mix is aan te zetten onder vista, maar je moet dan wel weer precies de juiste drivers erbij zien te vinden enzo en dat is een hels karwei en werkt niet overal altijd.

Ook is er een omzeilig via VAC cable, dit is een hele omslachtige manier waarbij je de pc elke keer in een andere modus moet opstarten.

Het lijkt me dat er inmiddels iemand ergens een methode heeft gevonden dat er geluid wordt opgenomen wat naar je speakers wordt gestuurd zonder gebruik van stereo-mix. Ook googlen is lastig omdat je vaak bij bovenstaande opties uit komt.

Ik sta open voor suggesties!!! :)

13 jaar geleden
in: Software
4.6K

Het beste antwoord

Je zou het kunnen proberen met het programma ''Geluidsrecorder'' dat op iedere Windows-computer zit.

Werkt dat niet, ga dan naar een computerwinkel, die weten daar in een minuutje een oplossing voor te vinden.

Toegevoegd na 23 minuten:
Wat rondgevraagd en met Windows 7 is dit waarschijnlijk ook niet mogelijk.

Toegevoegd na 1 uur:
Op de onderstaande website kan je precies lezen hoe je geluid van onder anderen YouTube op kan nemen zonder dat je een extra microfoon of programma hoeft te kopen.

Je kan het geluid gewoon openemen met ''Geluidsrecorder''.

http://pc-en-internet.infonu.nl/tips-en-tricks/28507-youtube-muziek-geluid-opnemen-met-windows-geluidsrecorder.html

Toegevoegd na 1 uur:
Op de onderstaande website kan je precies lezen hoe je geluid van onder anderen YouTube op kan nemen zonder dat je een extra microfoon of programma hoeft te kopen.

Je kan het geluid gewoon openemen met ''Geluidsrecorder''.

http://pc-en-internet.infonu.nl/tips-en-tricks/28507-youtube-muziek-geluid-opnemen-met-windows-geluidsrecorder.html

Toegevoegd na 2 uur:
Je zou natuurlijk ook naar een elektronica-zaak kunnen lopen. Die mensen daar weten het antwoord op je vraag ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik ben erachter gekomen dat je windows 7 kunt uitbreiden, je moet dan 75 euro betalen voor je dat kunt doen,
U heeft natuurlijk het starter pakket,
je moet een ander pakket kopen om zoiets te doen,
zelfde met Achtergrond op een MiniLaptop, dat moet je erbij kopen.