Is teamviewer veilig?

Ik schrok toen ik zag dat er bij mij werd ingelogd door een onbekende.
In mijn log stond het ip.. bleek dat het ging om iemand uit australie..

maar goed.. uit mijn ontdekking dus blijkbaar niet veilig!

is er een andere goede veilige manier om

Toegevoegd na 51 seconden:
..desktop te sharren??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
5.2K

Het beste antwoord

teamviewer is gewoon veilig zolang je het maar niet laat opstarten met windows en zeker geen vast wachtwoord instelt.
Heb je echt nodig om teamviewer te laten opstarten met windows omdat je zelf ook een beheerder ervan bent
gebruik dan sterke wachtwoorden.
als ze je echt willen hacken dan moet die info wel erg belangrijk zijn en kan dat waarschijnlijk wel buiten teamviewer om.
waarschijnlijk is die uit australie gewoon een ongelukje
vraag is heeft hij geprobeerd opzettelijk geprobeerd in te loggen of heeft hij daadwerkelijk toegang tot je scherm gekregen?
of is dat gewoon een type fout in het is geweest ?

je router geeft wel meer log over ip die proberen te connecten meestal gewoon onschuldig
dus erg paranoide hoef je ook niet te zijn als je gewoon een particulier bent
email met virus zijn dan nog meer waarschijnlijker dan dit
capthavoc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik gebruik al jaren teamviewer, voor mijn werk.
Mijn ervaring is dat je eerst een ID nummer moet doorgeven aan 'de andere kant' en een wachtwoord. Dan pas kan tot overname worden overgegaan. Dus je geeft eerst zelf toestemming.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat het via een server in Australië gaat. Dus het zou veilig kunnen zijn.

Mensen kunnen namelijk niet zomaar bij jouw computer, je moet er zelf toestemming voor geven en de verbinding toestaan via teamviewer. Als je het niet toestaat dan komt er ook niemand in.

Als je teamviewer niet vertrouwd zou je co-pilot kunnen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kreeg een bericht dat er ingelogd werd met een onbekend nummer!!!
TeamViewer maakt gebruik van RSA private/public key exchange en AES (256 bit) sessie-codering.

Maar aangezien het alleen gaat om een gebruikersnaam en wachtwoord als de enige veiligheidsmaatregel, is het kwetsbaar voor phishing, brute force, enz.