Hoe kan je de cookies uitzetten? Zodat je geen last meer hebt van ongewenste reclame.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij welke browser?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weet wel dat surfen ook moeilijker kan gaan.
er zijn sites bij die zonder cookie niet starten. char28
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bestaat er dan ook gewenste reclame?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reclame en cookies staan los van elkaar. Als je het plaatsen van cookies "uitzet", wil dat niet zeggen dat er geen reclame meer getoond wordt.

Antwoorden (4)

IE:
1. Kies in het menu voor de optie 'Extra' (of 'Tools') en vervolgens de optie 'Internet Opties' ('Internet Options').
2. Klik op het tabblad 'Privacy'.
3. De instelling waarmee de meeste sties werken is Medium.
4. Onder de knop Advanced kunt u de gedetaileerd opties zelf opgeven.

Firefox:

1. Kies in het menu voor de optie Extra (of Tools) en daarna Opties (Options).
2. Klik op hettabblad Privacy
3. Onder de optie 'Cookies' kunt u de optie 'Cookies van websites accepteren' aanvinken.

Chrome:
1. Klik op het gereedschap icoon
2. Kies voor Opties
3. Kies op het tabblad Geavanceerde opties voor Instellingen voor inhoud
4. Op het tabblad Cookies kunt u vervolgens de eerste (aanbevolen) opties kiezen.

Safari:
1. Kies de optie 'Safari'in het menu
2. Kies de optie 'Voorkeuren'.
3. Kies het tabblad 'Beveiliging'.
4. Onder 'Accepteer Cookies' kunt u de Cookies aanzetten.

Als je die vinkjes niet zet, staan je cookies uit. Bedenk wel dat veel sites dan moeilijk gaan doen.

Bron van het overzicht: http://www.browserchecker.nl/cookie-aanzetten.php

Een ad blocker installeren voor de browser die je gebruikt, werkt ook erg goed.
Als je Firefox gebruikt, kun je bijvoorbeeld Adblocker isntalleren: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addonad-blocker/ , maar voor de andere browsers zijn dit soort dingen er ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonder cookies op internet is niet te doen, je kan een andere browser downloaden en er een AdBlock add-on voor downloaden zodat je ook geen reclame ziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
om verder te borduren op mijn bovenbuur antwoorder:

ik werk zelf inderdaad met firefox: dan kun je bij opties, add ons zoeken naar add block plus, en het wereld wijde web word in 1x een stuk aangenamer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Infirefox kun je cookies met een korte houdbaarheid aanzetten (accept for current session).
Dan blijft alles goed werken (cookies worden geaccepteerd) maar je privacy is redelijk veilig (alle cookies worden opgeruimd als je firefox afsluit)
Internet explorer moet je sowieso alleen gebruiken voor sites die alleen met internet explorer werken (en eigenlijk moet je die sites mijden!)