ik geef een nep emailadres ( die je wel hebt gemaakt maar niks mee doet) aan iemand kan die je ip adres dan toch zien en hoe werkt dat ip adres gedoe?

stel je voor je geeft iemand een nep email adres ( die je zelf hebt gemaakt) want diegene wil je een gedicht sturen omdat je dat zelf vroeg kan diegene dan je ip adres zien en je dan opzoeken? ik zit hier nog al mee want die gene zei dat ie een gedicht ging sturen waar ik zelf om vroeg en hij was niet aangekomen. dus daarom zou ik heeel graag het willen weten of dat het geval kan zijn ik zit hier echt heel erg mee :(

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (6)

Een IP adres is niks anders dan je digitale adres. Ieder IP adres is uniek en ter herleiden naar 1 computer. Het heeft dan ook niks te maken met een mail die wel of niet aankomt.

En van het nep-emailadres zelf kan iemand niet je IP zien, maar via een verzonden bericht wel. In iedere email wordt namelijk jouw IP meegestuurd, dus als jouw vriend(in) toegang had tot verzonden berichten, kon hij/zij inderdaad jouw IP opzoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een IP is helemaal niet herleidbaar naar 1 PC, wel naar 1 netwerk. Een MAC-adres wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"En van het nep-emailadres zelf kan iemand niet je IP zien, maar via een verzonden bericht wel. In iedere email wordt namelijk jouw IP meegestuurd," Dat klopt niet. Als je een IP-adres in een email ziet, dan is dat van een mailserver en niet van de PC van een afzender.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@bond708, waarom niet?
Het ip adres is alleen van je computer te vinden. Je ip adres is dus niet a.d.h.v. je emailadres te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in het bron bestand van je email staat altijd het ip nummer vermeld van je systeem waar je op dat moment zit,
echter als je online werkt via hotmail, gmail of yahoo bijvoorbeeld dat word het ip adres beperkt tot de centrale bij jou in de wijk waar soms nog 100en mensen en adressen over verdeeld zitten.

dus wil iemand ook echt je adres en huisnummer weten via dat dan moet hij erg slim zijn en nog wel even iets meer graven omdat te achterhalen.

in dat geval zal hij ook je ip en je netstat nummer moeten achterhalen uit de bron email.

zoveel mensen kent nederland niet die dus ook echt via zo een account daadwerkelijk straat en huisnummer kunnen vinden.

dus als ik jou was zou ik me er niet druk om maken verder

Toegevoegd na 1 minuut:
en inderdaad kan het alleen van ontvangen emails en niet vanuit een aangemaakt email adres
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je IP adres is vaak wel te achterhalken uit de verzonden email. Echter, het is een electronisch adres van je computer / router. Het geeft de andere persoon hooguit weg in welke stad je zit. Verder niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze kunnen je IP zien, en je IP herleiden naar je Provider en alleen met hulp van je provider je huisadres uitvinden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Ze kunnen je IP zien" Nee, alleen het IP-adres van de mailserver.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die verwijst alleen naar een (mail)provider, inderdaad. Dus niet naar een persoon. Zelfs als je aangifte bij politie doet: alleen in 'zware' gevallen (zware criminaliteit, of je moet Buma/RIAA/Brein heten etc; dan gaan ze sneller overstag omdat providers geen proces aan de broek willen) gaan ze er achteraan. En dan nog is het maar de vraag of de IP-adressen ook gelogd zijn van de mailtjes die binnenkomen op een mailserver.
Als je niks terugstuurt, kan de afzender wat je tijdelijke mailadres betreft verder geen gegevens over jouw vinden. Als je wel iets terugstuurt, dan ziet de ontvanger het IP-adres van een mailserver maar niet van je eigen PC.