Is dit een virus of is mijn computer echt geblokkeerd door de politie?

Zat net op youtube filmpjes te kijken en ineens kreeg ik een wit scherm met daarop het tekst:

Ip: xxxxxxxxx
Location: Netherlands, Duiven
IPS: Planet internet.

Uw computer is geblokkeerd op grond van één of meer hieronder vermelde redenen.

U hebt de wet overtreden betreffend het auteursrecht en naburige rechten (video, muziek...)......
Artikel 128 van het wetboek voorziet in een boete van 2 tot 500 minimumlonen of een gevangenisstraf van 2 tot 8 jaar.

U heeft de verboden pornografische content (kinderporno, zoofilia en enz) bekeken en verspreid..............en nog een paar redenen.

Op dit moment wordt uw persoonlijkheid en locatie vastgesteld. Binnen 72uur wordt er een strafzaak tegen u aanhangig gemaakt op grond van één of meer bovengenoemde redenen

Verder kan dit strafbare feit als voorwaardelijk worden beschouwd (indien het eerste keer) Als ik binnen 72 uur boete aan de staat betaal.

Boete bedraagt 100euro. U kunt betalen een boete of PaySafeCard Ukash.

Indien u de boete betaalt zal uw computer geblokkeerd worden in de periode van 1 tot 72 uur nadat het geld op de rekening van de staat binnenkomt.

Ik heb niet het volledige tekst overgetypt. Onderin staat nog hoe ik kan betalen en eenmaal gedeblokkeerd moet ik mijn overtredingen corrigeren binnen 7 dagen. Maar ik weet dus echt niet wat ik verkeerd heb gedaan. Zit alleen op youtube voor muziek en verder veel lezen/onderzoeken. Weet iemand of dit echt is?

Toegevoegd na 1 minuut:
Zit nu trouwens op mijn laptop. Pc doet het niet meer.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Mobie heeft helemaal gelijk !!!!
Het is de Ukash virus.

Hier staat het uitgelegd, met een link hoe je dit achteraf kunt oplossen :

http://www.lanserving.nl/cms/uncategorized/lanserving-ukash-virus-bestrijden/

Betaal iig niet !!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan, laat het aub weten of het gelukt is !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, dat zou moeten lukken, mocht het niet lukken (wat ik me niet kan voorstellen) dan hoor ik dat ook graag.
capthavoc
11 jaar geleden
Probeer eens malwarebytes ? scanner
desnoods in veilige modus installeren en laten scannen ?
de meeste mensen halen nog steeds een malware en en virus dor elkaar www.malwarebytes.org als het niet lukt kan je alsnog de cd halen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"de meeste mensen halen nog steeds een malware en en virus dor elkaar" Da's ook niet zo vreemd want een virus is ook malware, en malware kan ook (al dan niet tegelijkertijd) een virus zijn en dat is ook vaak het geval.

Andere antwoorden (6)

Het strafrecht is in Nederland niet zo ingericht dat je je ovetreding voorwaardelijk kan maken door een X-bedrag over te maken. Dat zou niet besst zijn. De politie gebruikt tegenwoordig wel dit soort technieken, maar niet op de door jouw beschreven wijze.

Nep en niet op ingaan dus
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is het ukash virus... Je moet op zoek naar een goede virus scanner .... Die kan hem verwijderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een tekst waar heel vreemde dingen in staan. w mijn Nederlands mag dan niet altijd zo goed zijn maar dit slaat echt alles.. Ga er van uit dat het een virus is. Scan je pc met een herkent virus scan programma
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is duidelijk een virus. Aangezien je ook een laptop hebt, kan je het verwijderen. Hierbij de link over dit onderwerp en hoe te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
BETAAL NIET ! dat heeft geen zin als je betaalt dan gebeurt er niks ik zal als ik jouw was Kaspersky Rescue Disk 10 al moet je wel weten hoe je die moet gebruiken maar ik weet niet als je in de veiligemodus kan komen probeer dat en scan je pc heel goed
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lachen, deze heb ik net gisteravond gehad.
Mijn scherm begon te flikkeren en werd spontaan wit.
Toen wist ik al genoeg.

Deze virus wordt ook wel het politie of buma virus genoemd.
Wat je ook doet, betaal niets, je krijgt er niets voor terug...
Het heeft niets met justitie of Buma te maken, het is slechts een snode manier om je geld afhandig te maken.
Wat je wel kunt doen, dat was mijn oplossing.
Starten in veilige modus en dan scannen.
Ik heb hiervoor Avg gebruikt, daarna nog een keer een housecall gedaan bij trend micro
http://housecall.trendmicro.com/nl/

Ik had nog wel het geluk dat ik hem nog kon rebooten.
Mocht dit niet lukken dan zit je vast aan een systeemherstel.

Meer hierover en eventuele passende oplossingen;
http://www.pc-helpforum.be/search.php?searchid=1525439

en

http://buma-stemra-virus.isoke.nl/

Sterkte