Computer geblokkeerd <(Cyber activiteit )> wat doe je er mee?

hoi'
ik zat op een side film te kijken toen zie ik een melding:
wegens cyber activiteiten word u computer geblokkeerd>dit is u IP nummer>eerste keer binnen twee dagen 100 Euro betalen en er word geen verbaall van gemaakt>een zo kunt u betalen>mijn scherm reageert niet meer tot over paar minuten zie ik mijn bureaublad weer terug daarna heb ik mijn pc herstart en alles werkt weer en ik heb overal toegang!!!
zo wat moet dit beteken en moet ik me hierover zorgen maken?

Ritsuka
11 jaar geleden
ukash virus
is nep, je hoeft niet te betalen
Ritsuka
11 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/veiligheid/virus-computer-geblokkeerd-politie.355074
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom staan deze antwoorden bij de reacties?
koraal19
11 jaar geleden
@Ritsuka:bedankt

Het beste antwoord

Start je computer opnieuw op in veilige modus (met netwerk), download "malwarebytes" doe een volledige scan en verwijder de gevonden geïnfecteerde bestanden.
Hierna kun je ook altijd goed goed gebruik maken van online eset scanner (zie bron)

Start je pc na deze stappen opnieuw op.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In elk geval niet betalen.
Het is niet afkomstig van de politie, dit is een poging om je geld afhandig te maken.

Scan je computer met een goede virusscanner, het is waarschijnlijk een virus. Er zijn een paar soortgelijke virussen in de omloop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Internet afsluiten, scannen en in mijn geval heb ik de computer naar een ouder systeemherstelpunt teruggezet waarna probleem was opgelost. Na systeemherstel ook weer even scannen.