Wordt de Google Maps/Google Earth/Bing Maps locatie die je bekijkt ergens opgeslagen?

Vraag is een beetje onduidelijk dus bij deze toelichting:
Stel je voor dat je inzoomt op een locatie ergens op de wereld in Google Maps, zonder dit als zoekopdracht op te geven. Wordt dit dan ergens (door Google?) opgeslagen? Of elders? Bijv. door NSA?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helemaal geen onduidelijke toelichting! het antwoord is JA, alles wat je doet wordt opgeslagen. Niet om je bang te maken maar zelfs als je je telefoon al bij je hebt dan weten ze van minuut tot minuut wat je aan het doen bent. Google, Microsoft, Bing Maps maakt allemaal geen snars uit. Dit bericht zal denk ik snel verwijderd worden door het moderatieteam wegens ON zin, Het is alleen geen onzin. Je locatiedata, surfgedrag, websites, jouw vraag hier op Goeie vraag! worden minimaal 5 jaar bewaard, ook al ben je een keurige burger.

Antwoorden (2)

Nee, dit wordt niet opgeslagen. Dit zou waarschijnlijk ook te veel zijn om op te slaan. Wel worden er door Google bijv. reclames aangeboden op basis van je mailtjes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, maar als je vervolgens gepakt wordt voor een bankoverval, zullen ze wel op je computer gaan zoeken wat je voorbereidingen waren en of je de plaats delict tevoren goed hebt verkend. ;))