Ik ben mijn wachtwoord vergeten op mijn laptop ! Hoe kan ik zonder wachtwoord op mijn laptop ?

Ik ben mijn wachtwoord vergeten op mijn laptop Windows XP ! En er staat nergens bij van ' wachtwoord vergeten , klik hier ' alleen maar Gebruikersnaam en wachtwoord en voor de rest niks ! Graag zou ik wat uitleg willen ! Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8.2K

Antwoorden (5)

Daar zijn verschillende (gratis of betaalde) tools voor te vinden op internet in de vorm van Live-cd's. Een voorbeeld is PCLoginNow.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In plaats van onbetrouwbare tooltjes te installeren, kun je ook gebruik maken van de mogelijkheden die Windows XP standaard biedt om wachtwoorden te resetten. Er zijn verschillende methodes. De meeste gaan er wel van uit dat er een ander account is dat je kunt gebruiken om je aan te melden, waarvandaan je het wachtwoord van een ander account kunt resetten.

Hier een paar voorbeelden van hoe je wachtwoorden kunt resetten als je niet beschikt over accounts waarop je wel kunt inloggen.

Je kunt opstarten in veilige modus. Als het goed is, krijg je dan het administrator-account te zien. Daarvandaan kun je wachtwoorden van de andere accounts aanpassen.

Een andere manier is op de Windows XP-installatieschijf erbij te pakken. Dan kun je de installatie "repareren".

Een laatste redmiddel is om Linux op USB-stick te zetten. Vanaf daar kun je je bestanden veilig stellen en de harde schijf wissen en Windows XP vers installeren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij het aanmeldvenster hou je CTR-ALT vast en drukt tweemaal op DEL
Er verschijnt dan een aanmeldingsvenster.
Vul bij gebruikersnaam "administrator" in en druk op enter.
Ik ga ervan uit dat er geen wachtwoord op de administrator zit en je geen
windowsXP home hebt. Anders opstart-cd commander gebruiken.

Succes

LJ
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer is met een ander account in te loggen via veilige modus.
wachtwoord: user123
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Doe het via veilige modus. Je moet en paar keer aan en meteen weer uit zetten. Of anders zet je hem heel lang uit en daarna aan. Of je zet hem aan en je trekt de stekker uit.