Brengt nat type 1(open) gevaren met zich mee?

Ik ben sinds kort overgeschakeld van nat type 3 naar nat type 1 op mijn ps4, tot nu toe ben ik erg tevreden met het resultaat. Nu heb ik alleen van het internet vernomen dat het heel gevaarlijk kan zijn. ik zou graag willen weten of dit waar is en wat voor gevaren dit met zich meebrengt. Dus mijn vraag is, brengt nat type 1(open) ernstige gevaren met zich mee bij de ps4? Alvast bedankt voor het reageren! :)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (1)

Nee, de veiligheid voor net-type1 is betrekkelijk zolang je de router goed geconfigureerd hebt. Om NAT type1 goed te laten functioneren moet je wel een flink aantal poorten openen naar je PS4, en hier gaat het bij velen mank, want gemakzuchtig zetten ze alles open, en zetten ze ook de DMZ open voor het hele LAN.
DMZ is Demilitarized Zone en geheel open naar Internet met pinholes naar je lokale LAN, maar als je geen pinholes maakt maar de hele range poorten openzet, dan staat feitelijk je hele LAN open naar Internet.

Als je router strikt geconfigureerd is en alleen de benodigde poorten openzet naar de PS4 is er niets aan de hand.

Je moet de volgende poorten open in beide richtingen voor TCP & UDP naar het IP van de PS4:

Toegevoegd na 2 minuten:
Waar een - staat voor port forwarding betekent dit het bereik, dus "van - tot en met".