Mijn virusscanner heeft een virus gevonden genaamd Ytd.exe. hoe kan ik het verwijderen?

De virusscanner die ik gebruik heet ZoneAlarm.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
SimonV
9 jaar geleden
Ik weet niet of het een virus is: zonealarm lijkt gewoon Youtubedownloader (YTD) niet te kunnen vinden...
ronron1212
9 jaar geleden
er is een bestand gewoon niet aanwezig en het zogezegde virus is al opgelost zie groen vinkje
ronron1212
9 jaar geleden
een virus behoort ook door je virus scanner te worden beveiligd.
SimonV
9 jaar geleden
Waarschijnlijk werd in YTB een virus gevonden. Vaak worden gekraakte versies als virus gezien. Dus downloaden van een officiële site lijkt me verstandig.
http://www.youtubedownloadersite.com/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik heb het nu nog steeds plzz help
SimonV
9 jaar geleden
Misschien helpt het de volledige inhoud van de tijdelijke map ....\Local\Temp\... te verwijderen.

Antwoorden (1)

Je virusscanner heeft een virus gedetecteerd, en meteen ook onschadelijk gemaakt.
Zonealarm heeft het virus dus al onschadelijk gemaakt. Je kan het dus niet nogmaals verwijderen. Bij behandeling (Treatment) staat duidelijk aangegeven Behandeld (Treated).
Als een virus is verwijderd is het bestand niet meer op die plaats aanwezig. Dat is dan ook de reden dat het niet meer te vinden is.
Soms kun je het nog terugvinden als je virusscanner het in quarantaine plaatst in een viruskluis. Dan kun je soms het bestand nog weer herstellen en terug laten zetten naar de plaats waar het is verwijderd. Als het werkelijk om een virus gaat kun je dat uiteraard beter niet doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar ik krijg dit melding elke uur 2x
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vervelend dat Zonealarm elke twee uur een melding maakt. YTD verwijst naar het programma YTD Video Downloader. Dat programma zou je in zijn geheel kunnen verwijderen van je PC met http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html. Als je denkt dat het wel een juiste legale en virusvrije versie is kun je misschien in Zonealarm instellen dat dit geen virus is of de instellingen van Zonealarm aanpassen voor de wijze waarop het programma met virusmeldingen omgaat.
http://www.solvusoft.com/nl/files/fout-virusverwijdering/exe/windows/greentree-applications-srl/ytd-video-downloader/ytd-exe/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke bedankt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
uhm..... ik heb het nog steeds die melding van men virus scanner.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je virusscanner ook na het volledig verwijderen van het programma YTD Video Downloader steeds die melding geeft is zonealarm blijkbaar niet goed in staat het virus op te ruimen. Dan kun je overwegen zonealarm te verwijderen en bijvoorbeeld Avast te proberen het virus op te laten ruimen. J ekunt ook jhe hele systeem terug zetten naar een vorige situatie met systeem herstel. dus een herstel naar de situatie van voor je de meldingen kreeg.
http://www.testgoed.nl/gratis-virusscanner