kan ik hitman pro op mijn laptop laten draaien met microsoft security essentials ?

ik heb hitman pro gedownload, maar ik had ergens gehoord dat je problemen kan krijgen als je 2 anti virussen tegelijk laat draaien. kan ik problemen verwachten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik gebruik microsoft security essentials als anti-virus en hitmanpro.alert al bescherming voor browser omdat, ik vaak te maken heb met adware en irritante software die map voor map moet verwijderen.
maar kan ik dan hitmanpro.alert wel gebruiken of moet ik die toch maar verwijderen?
capthavoc
9 jaar geleden
Het is wel enkele jaren geleden dat ik hitmanpro gebruikte maar mijn ervaringen zijn negatief.
hitmanpro was in die tijd ook een programma dat allerlei scanners koppelde ook zaken van andere bedrijven in zeg maar
een script runde dat deze scannner allemaal zijn ding liet doen en daar kwamen uiteindelijk allerlei problemen door
dus nee hitmanpro heeft bij mij vrij snel afgedaan. Bovendien de regel bij mij is,
een (virus, een andersoortige scanner hoort virussen buiten de deur te houden dus al op te merken bij de eerste poging
Als er eenmaal een besmetting plaats heeft gevonden die niet meteen is opgemerkt of dit ook terug komt nadat het zogezegd verwijderd is
en het is meer dan alleen een valse positief in je systeem herstel bestanden .
Dan ben ik sneller weer veilig online door windows er helemaal opnieuw op te zetten. want een volledige scan en zeker van verschillende scanner achter elkaar duurt een eeuwighied
dan ben je sneller en 100% klaar als je er windows en natuurlijk meteen weer 1 virus scanner er opnieuw opzet.
Bestanden die ik moet bewaren bewaar ik sowieso in de cloud
en de rest kan ik altijd wel weer terug halen als ik daar de behoefte aan heb.
Films ed als je die zou hebben gaan altijd naar een D schijf of een externe schijf. dus nee hou het bij 1 virus scanner en gebruik een malware scanner of een combi scanner Die van microsoft security essentials of tegenwoordig windows defender is goed genoeg dus succes ermee
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik heb hitman pro.alert 3.7 deze keer gebruikt. die software had 9 dreigingen gevonden waarvan 4 trojan waren. maar wat ik niet snap is dat mse niks had gevonden (voordat ik ging scannen met hitman.) enige probleem is dat adware en malware makkelijk in mijn laptop komen. dan moet ik handmatig verwijderen en dat is zo irritant.. welke malware scanner zou je mij adviseren?

Antwoorden (1)

Ja. Dit is (heel) slecht. Drie redenen:
1. Geheugen. Een antivirus programma gebruikt veel gehuegen om je systeem te scannen, real-time protectie te bieden en andere taken. Als je twee van deze programma's hebt draaien kan het je snelheid zeker benadelen.
2. Het is mogelijk dat ze elkaar gaan proberen te "killen". Omdat antivirusprogramma's zoeken naar progrmmma's die je PC in de gaten houden en informatie verzneden, een tweede antivirus (die dit dus doet, wat ook hoort) zal proberen de andere te blokkeren en te verwijderen.
3. Ze gaan over virussen/malware vechten. Als een antivirus een virus ontdekt gaat deze het verwijderen en in quarantaine zetten (een veilige plek op je computer waar het niet meer geopend kan worden). Als een ander programma dat bestand ziet in de quarantaine en deze wilt verwijderen en zelf ook in quarantaine zetten zul je dus telkens een bericht krijgen dat er een virus is gevonden en deze is verwijdert.

Paar voor de hand liggende opties. Al met al: zeer onhandig tenzij de twee programma's een andere functie hebben. Je kan namelijk wel een Cookie cleaner en een normale Antivirus naast elkaar draaien. Of een antivirus (Microsoft Security Essentials) en een anti-malware (MalwareBytes) programma.