wat doet de overheid tegen spam ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
is dat een overheidsprobleem?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Blijkbaar, ze hebben het immers strafbaar gesteld.

Het beste antwoord

De overheid heeft de controle in handen gelegd van de OPTA. MCJW is wettelijk verplicht de
identiteit van spammers aan de OPTA bekend te maken. De OPTA kan – aanzienlijke boetes opleggen.

Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (acroniem Opta) Per 1 april 2013 is de OPTA opgegaan in de Autoriteit Consument en Markt (ACM). De ACM komt voort uit de samenvoeging van de Consumentenautoriteit, de NMa en OPTA .
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"identiteit van spammers aan de OPTA bekend te maken. De OPTA kan – aanzienlijke boetes opleggen." Is een lastig klusje gezien de slimme spammert altijd relayed via een bonafide mailserver...