Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom start mijn browser (Chrome) random op?

Ik zit gwn rustig op mijn pc te gamen of een film te kijken en dan opeens start internet op (chrome), ik denk dat er een virus op mijn pc zit genaamd: Search Protect. Als dit zo hoe kan ik het verwijderen?, zo niet wat gebeurt er??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het klinkt meer als malware, eigenlijk. Ikzelf gebruik voor dit soort problemen een gratis programma te vinden op: www.malwarebytes.org/.
In combinatie met een gratis anti-virus AVG (http://free.avg.com/nl-nl/homepage) hou ik de PC aardig schoon. Dit soort insluipers is lastig, maar ze kunnen ook écht akelig worden, bv. gegevens van je PC (laten) stelen. Dus het is niet aan te raden ze te laten staan.
Beide programma's zijn ook op te waarderen naar een betaalde variant maar dat heb ik nooit nodig gevonden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Onder malware vallen ook virussen. Het is geen virus, maar adware, dat ook onder malware valt.

Andere antwoorden (2)

Je hebt inderdaad met search protect een naargeestig virusje te pakken.
Probeer eens onderstaande link over het verwijderen ervan.
Als je googled op "search protect" vind je nog meer handleidingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Search Protect is inderdaad een ongewenste app die instellingen van je browser wijzigd. Op de pagina van Symantec kun je meer gedetailleerde info vinden. Ook wordt er een Removal Tool aangeboden.
Dit soort problemen kun je redelijk voorkomen met een goede (gratis) virusscanner zoals Avast! of AVG in combinatie met anti-malware software zoals Malwarebytes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding