Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is beter/veiliger: een virusscanner op de telefoon, of apps scannen op de computer?

 
Ik zou een virusscanner (bijvoorbeeld die van AVG) kunnen installeren op mijn android-telefoon. Ik zou ook de virusscanner op mijn PC kunnen gebruiken, of een nieuwe app-scanner op mijn PC kunnen installeren, en elke app eerst op de computer kunnen scannen voordat ik die app op mijn telefoon installeer.

Is één van deze twee opties beter en/of veiliger dan de andere? Zo ja: waarom?
 

Cryofiel
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een virusscanner voor een telefoon is niet nodig en allemaal larie koek. Er zijn namelijk geen virussen die je op je telefoon kunt krijgen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De meeste virusscanners voor Android smartphones en tablets zijn niet geschikt voor gebruik. Bijna tweederde van deze scanners herkennen minimaal malware. Ondanks deze slechte prestaties is het toch aan te bevelen om een security app te installeren rechtstreeks op je telefoon. Let er dan op dat je de app alleen via een betrouwbare bron installeerd, zoals de Play Store.
Voor wat betreft de keuze tussen een betaalde of gratis scanner is de detectie van de gratis variant over het algemeen hetzelfde als die van de betaalde versie. Daarbij verdienen producten van traditionele anti-virusbedrijven zoals Avira of AVG de voorkeur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding