Wat is beter/veiliger: een virusscanner op de telefoon, of apps scannen op de computer?

Ik zou een virusscanner (bijvoorbeeld die van AVG) kunnen installeren op mijn android-telefoon. Ik zou ook de virusscanner op mijn PC kunnen gebruiken, of een nieuwe app-scanner op mijn PC kunnen installeren, en elke app eerst op de computer kunnen scannen voordat ik die app op mijn telefoon installeer.

Is één van deze twee opties beter en/of veiliger dan de andere? Zo ja: waarom?

Cryofiel
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een virusscanner voor een telefoon is niet nodig en allemaal larie koek. Er zijn namelijk geen virussen die je op je telefoon kunt krijgen

Antwoorden (1)

De meeste virusscanners voor Android smartphones en tablets zijn niet geschikt voor gebruik. Bijna tweederde van deze scanners herkennen minimaal malware. Ondanks deze slechte prestaties is het toch aan te bevelen om een security app te installeren rechtstreeks op je telefoon. Let er dan op dat je de app alleen via een betrouwbare bron installeerd, zoals de Play Store.
Voor wat betreft de keuze tussen een betaalde of gratis scanner is de detectie van de gratis variant over het algemeen hetzelfde als die van de betaalde versie. Daarbij verdienen producten van traditionele anti-virusbedrijven zoals Avira of AVG de voorkeur.