Waarom zijn die captchacodes vaak amper leesbaar? Is daar echt niets aan te doen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kan een andere captchacode aanvragen door op het gekrulde pijltje te klikken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat weet ik maar daarnet kon ik pas de 6 captchacode goed genoeg ontcijferen en ik heb echt niet van die hele slechte ogen.
Amadea
8 jaar geleden
De meeste moderne digitale apparaten hebben de mogelijkheid tekst te laten voorlezen. Dat zou je met de captchacode kunnen doen.Er zijn ook websites waar al bij staat dat je het ook kunt horen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Amadea " De meeste moderne digitale apparaten hebben de mogelijkheid tekst te laten voorlezen." Als je smartphone(oid) de captcha kan voorlezen, is de captchamethode achterhaald. Het is juist de bedoeling dat het niet door software makkelijk te ontcijferen is, maar dat alleen een mens het kan.
Amadea
8 jaar geleden
De vraag staat in de categorie Computers, mr.Tomaat. Ik heb het niet over smartphones.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor de reacties.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
LOL, dat maakt toch helemaal niet uit voor het principe. Wat maakt de catergorie uberhaupt nou uit voor het punt dat ik probeer te maken? Daarnaast zei ik (oid). Elk ander apparaat welke software draait voldoet voor het idee. Daarnaast een smartphone is gewoon een computer. En jij hebt het over "De meeste moderne digitale apparaten". Daar valt een smartphone ook onder neem ik aan? Het gaat erom dat software draaiende op welk apparaat dan ook niet in staat moet zijn een captcha op te lezen. Behalve dan als het de captcha software zelf is. Eens?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het hoeft niet zo te zijn dat vraagsteller de juiste categorie heeft gekozen voor de vraag, iets waar een goede beantwoorder juist doorheen zou moeten kunnen kijken... overigens is een smartphone niets meer dan een kleine computer of je zou ook kunnen zeggen dat een computer een uit de kluiten gewassen smartphone is. Dan zou je kunnen zeggen dat het eender zou zijn in welke categorie deze vraag thuishoort.

Antwoorden (2)

Nee aan de leesbaarheid is weinig te doen omdat het de bedoeling van deze code is om voor computers onleesbaar te zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Zie mijn reactie bij bamibal.
Ze zijn zo moeilijk leesbaar om te voorkomen dat ze geautomatiseerd door tekstherkenningssoftware gelezen kunnen worden. Het is de bedoeling dat ze dus wel door mensen maar niet door machines herkend kunnen worden.

Toegevoegd na 6 minuten:
Er is ook wel wat aan te doen. Google heeft een nieuw soort captcha ontwikkeld, die het voor mensen een stuk eenvoudiger moet maken. Zie bron voor info.

De huidige captcha's bieden ook vaak de mogelijkheid om de tekst voor te laten lezen, zodat je er ook gebruik van kunt maken als je het echt niet kunt zien.
bamibal
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik begrijp dat ze niet voor software te lezen moeten zijn maar ik ken meerdere oudere mensen die ze ook amper kunnen lezen. Ik zelf heb er dus ook moeite mee en ik heb echt niet zulke slechte ogen. Ze kunnen mijns inziens wel iets duidelijker worden afgebeeld.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ze kunnen mijns inziens wel iets duidelijker worden afgebeeld. Het gaat niet om jouw ogen, het gaat erom dat ALS het duidelijker voor jou wordt het ook duidelijker voor software die het mogelijk ook kan ontcijferen. Op het moment dat die software het kan is de captcha onzinnig geworden. Ze kunnen dus niet leesbaarder gemaakt worden, dat is nou juist het probleem.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat begrijp ik Mr. Tomaat maar ik vroeg me af of er toch nog ruimte was om e.e.a. iets duidelijker weer te geven. Maar nu las ik in de andere reacties dat de captcha ook voorgelezen kan worden. Dat wist ik niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat kan idd bij sommige captcha's(ingebouwd in de captcha zelf).