Port forwarding betekent dat je alle verkeer voor een bepaalde "port" rechtstreeks doorzet naar een machine achter de firewall. Daarmee hangt het vooral af van de machine waar je naar toe forwardt. Let wel, elk pakket dat binnenkomt op Port 20 (FTP) gaat door. Als de ontvangende machine goed beveiligd is, alleen FTP kan, als de toegangsrechten goed geregeld zijn, dan zou je kunnen zeggen dat een evt. aanvaller niet al te veel kwaad kan. Het hangt dus helemaal af van de instellingen op de machine waar je naar forwardt.
Let wel, zoals in een eerder antwoord al gezegd, FTP heeft weinig ingebouwde beveiliging, en het moet dus helemaal in orde zijn op de machine waarnaar je forwardt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

FTP is niet het meest veilige protocol om te gebruiken. Er zitten nogal wat zwakheden in. Er zijn uitbreidingen van het protocol die zowel de toegang als de bestandsoverdracht beter beveiligen. Het is dan de vraag of je NAS dat ondersteunt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Eric1993
8 jaar geleden
@roqui De WdmyCloud ondersteund helaas niks anders dan FTP. Maar ik ben eigenlijk ook meer benieuwd naar wat de gevaren precies kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Eric1993 quote van wikipedia: "FTP does not encrypt its traffic; all transmissions are in clear text, and usernames, passwords, commands and data can be read by anyone able to perform packet capture (sniffing) on the network." Probleem is dus dat iedereen die de kennis heeft om pakketten te onderscheppen, al je data kan lezen die verstuurd wordt over FTP. Opzich geen probleem als er alleen muziek en films op je FTP staan maar als je van plan bent vertrouwelijke documenten via FTP binnen te halen, dan kan je dat beter niet doen. Beste is dus om gebruik te maken van SFTP, of als je NAS geen SFTP ondersteund, een VPN verbinding opzetten naar je thuisnetwerk en dan de bestanden binnenhalen.