scant een virusscanner ook de attachments op virussen of malware?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedoel je van ontvangen e-mails?
SimonV
8 jaar geleden
Ja, niet alleen virusscanners checken attachments op malware, maar ook maildiensten als Gmail en Outlook. Maar dat wil niet zeggen dat elke virusscanner altijd alle malware vindt, dus wat betreft blijft het altijd oppassen als je attachments opent (ook als je denkt iets van een bekende te krijgen).

Antwoorden (1)

Ja, dit doen virusscanners, een goede maildienst (Gmail, Hotmail, E-mail van de provider, betaalde E-mailservices enz) controleert zelf ook, maar de kans bestaat altijd dat er virussen en malware door alle scanners heen komen.