Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het nodig om een antivirus programma te instaleren met windows 10?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K
capthavoc
8 jaar geleden
Mijn mening is dat het niet hoeft.
Windows defender is goed genoeg
ik gebruikte op windows 7 ook alleen microsoft security essentials
deze is later omgebouwd naar windows defender
ik heb nooit een andere virusscanner gebruikt op windows 7.
geen enkel prpobleem.
SimonV
8 jaar geleden
Ja, het is belangrijk dat je een goed virusprogramma installeert op Windows 10.
Uit tests blijkt dat het ingebouwde antivirusprogramma matig beschermt en geen voldoende bescherming biedt.
Je zou het gratis programma Avast, Avira of AVG kunnen installeren.
Als je iets wilt betalen voor je veiligheid, zou ik Bitdefender of Kaspersky adviseren. http://www.techrepublic.com/article/windows-10-review-full-of-promise-but-not-a-must-have-just-yet/

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja, natuurlijk. Net zoals je bij alle voorgaande versies van Windows hebt gedaan. Is belangrijk voor de veiligheid van je pc/laptop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je Windows 10 over Windows 8 of 7 installeert hoeft dat niet. Al je programma’s inclusief de virusscanner blijven bestaan. Alleen als je van scratch installeert moet je ook een virusscanner installeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, dat hoeft niet. Standaard heeft Windows 10 Windows Defender als antivirus software. Meestal is deze software voldoende als beveiliging, maar meer kan nooit kwijt. Als je hebt geupgraded en een antivirusprogramma had, is deze als het goed is blijven staan en kun je die in Windows 10 ook gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding