Als je de harde schijf verwijdert,is er geen persoonlijke info meer op je computer.
8 jaar geleden
Nee, maar daarmee zijn ze nog wel weer toegankelijk als je de schijf in een ander computer zet. Als je de gegevens definitief kwijt wilt kun je óf de schijf wissen door het enkele malen helemaal te laten overschrijven door bijvoorbeeld van een cd/dvd te starten óf door het fysiek te vernietigen door er bv met een moker op te slaan.

Je kunt er ook bijvoorbeeld Windows of Linux opzetten vanaf scratch en dan de lege schijfruimte (waar nog stukken van oude bestanden op staan) te wissen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Neen, op voorwaarde dat je de computer daarna ook uitschakelt. Zodoende krijgt ook het RAM geheugen geen stroom meer en alle opgeslagen data verdwijnt. Nog beter is de elektriciteitskabel eruit trekken en de power-toets 30 seconden ingedrukt houden. Soms zie je die dan nog even oplichten, wanneer het laatste beetje stroom uit de condensators en van het moederbord weggetrokken wordt. Daarna kan je zeker zijn dat alle data verdwenen is.