Welk virus is dit en hoe kan ik het verwijderen?

Ik denk dat ik een virus op mijn mac heb gekregen, al weet ik niet hoe. Op een heleboel sites krijg ik meldingen zoals deze in de bijlage. Ook op Youtube en Goeievraag.
Is er iemand die weet welk virus dit is en hoe ik het (liefst kosteloos) kan verwijderen?
Op internet heb ik al dingen gelezen als open je safari voorkeuren, ga naar extensies en verwijder daar vreemde extensies, maar de enige extensie die er staat, is Evernote en dat is een programma dat ik al lang gebruik (al 2 maanden, het virus is er nog maar 2 dagen).
Alvast bedankt

Toegevoegd na 46 seconden:
(De melding op de onderste foto is de melding die ik krijg bij goeievraag)

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik heb een extra foto toegevoegd. Sommige sites zien er ook zo uit sinds ik het virus heb, maar Wattpad is er het ergst aan toe. (Bij Google en Youtube zijn het enkel foto's die in vraagtekentjes veranderen)

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb nu adblocker geïnstalleerd. De meldingen die ik continu kreeg (bovenste foto) zijn nu weg, maar het beeld op de onderste foto heb ik nog steeds bij bepaalde sites, en Gmail is niet toegankelijk.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het onderste gebeurt niet door een virus maar door een trage internetverbinding.
Je kunt dit oplossen door je signaal sterker te maken:
-Ga dichterbij de modem zitten.
-Haal obstakels in de buurt van de modem weg.
Of gebruik een Ethernet kabel indien mogelijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog een tip: Voor OS X bestaan er momenteel geen tot zeer weinig virussen, ga niet in op sites die zeggen dat je een virus hebt!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het kan best een reclame virusje zijn.
Meestal niet schadelijk maar zeer irritant.

Oplossing:
Download AdwCleaner
https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/

Ga dan naar
https://malwaretips.com/blogs/remove-adware-popup-ads/

En scroll door naat STEP2
Doe vervolgens gewoon wat aangegeven staat op de plaatjes.