Collega vraagt m'n IP adres om mee naar z'n nieuwe website te kijken die nog niet publiek. Kan dat kwaad?

Hij is met een nieuwe website bezig en nodige mij uit om mee te kijken of hij alles goed doet... stel me er enkel de vraag bij of dit wel veilig is. Hij werkt op PC en ik op MAC...

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee, dat kan geen kwaad.
Als hij een e-mailtje van je krijgt, kan hij ook je IP-adres zien.
Met zo’n adres weet je hoogstens in welke buurt iemand woont.
Je kunt er geen misbruik van maken.

Toegevoegd na 10 uur:
De vraag is op zich ook niet gek: als hij jouw IP-adres weet, kan hij op z'n website aangeven dat jij (jouw IP-adres) de website mag bekijken.
SimonV
8 jaar geleden
Tenzij die collega uw internet wil ddossen maar dat lijkt mij niet.