Hoe kan ik mijn laptop beschermen als ik buiten de deur werk?

Ik zit wel eens te werken in een cafeetje of lunchroom die gratis Wifi aanbieden. Maar hoorde dat dat niet heel veilig is.
Iemand een idee hoe ik mijn laptop kan beveiligen of ik op een andere manier aan internet kan komen?

Dank!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

valt op zich wel mee hoor een bedrijf dat wifi aanbied bied je waarschijnlijk alleen interverbinding aan en beperkt netwerk mogelijkheden
dat is vrij normaal
k zou het versturen van zeer prive gevoelige informatie via bv mail etc achterwege laten,

maar een beetje surfen op het web
in loggen in je bedrijf intranet, als dat al mogelijk is is geen probleem

gewoon een doc maken terwijl je op dat moment niet eens internet maar wel verbonden bent valt ook wel mee

let altijd op met welk netwerk je verbonden bent

Als je opeens internet hebt zonder eerst in te moeten loggen of een ok te moeten geven
Is eigenlijk niet pluis het locale cafeetje op de hoek van ome henk dat zo vriendelijk is een wifi signaal aan te bieden is vaak minder goed beveiligd dan bijvoorbeeld mac donald, Subway trein restauratie etc etc dus let daar een beetje op

een wifi punt waarbij je eerst op een inlog pagina uit komt van de desbetreffende zaak
en je een ok moet geven zonder ww is meestal wel prima.
capthavoc
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
het is ook goed om bankzaken enzo ook te vermijden op een niet privé of zeer betrouwbare internet verbindingen te doen
Door de mobiele internetverbinding van je smartphone te delen met je laptop via een door jouzelf gecreëerde wifi hotspot. Daarop zit dan uiteraard een toegangscode die alleen jij weet, met een sterk wachtwoord bestaand uit een combinatie van hoofdletters, kleine letters, cijfers en symbolen. Zo kan je buiten de deur toch zeer veilig aan privébestanden werken.
Amadea