Webshop: bestelling niet ontvangen en geen reactie op mail

Ik heb een aantal weken geleden een boek besteld via een webshop. Ik heb meteen via Ideal betaald. Ik heb wel een mail gekregen waarin stond dat ik een bestelling had geplaatst, maar ik heb het boek nog niet ontvangen. Ik heb de shop al 3 keer gemaild met de vraag of ze wisten wanneer ik mijn boek zal ontvangen, maar ik heb steeds geen reactie ontvangen. Een telefoonnummer staat niet op hun site. Wat kan ik nu het beste doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ben ik ook benieuwd naar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben er ook benieuwd naar? Reclame maken op GoeieVraag mag wel niet, maar dit zou goede antireclame zijn! In eerste instantie is het wel belangrijk om een website te beoordelen op betrouwbaarheid. Een beetje googlen kan je bij al helpen. Maar ook goede contactgegevens zoals een telefoonnummer, en adresgegevens.

Het beste antwoord

Heeft de webwinkel een Thuiswinkelwaarborg? Zie hier: http://www.thuiswinkel.org/cms/showpage.aspx
Dan kun je daar terecht voor bemiddeling bij conflicten: http://www.thuiswinkel.org/vragen-klachten/klachtenbemiddeling

Als de winkel een .nl-adres kun je via sidn.nl de contactgegevens achterhalen (naam invoeren en klikken op uitgebreid zoeken).

Ik vind het dubieus dat je geen reactie op je mails ontvangt - een boek kan tijdelijk niet leverbaar zijn wegens bijvoorbeeld herdruk, maar een fatsoenlijke winkel meldt dat gewoon even en geeft dan ook nog vaak de keuze tussen afbestellen of geduld hebben.

Hopelijk wordt je boek alsnog geleverd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

afwachten en hopen dat het komt doordat de post staakt.
Je hebt natuurlijk wel een betaalbewijs maar je kunt je geld niet laten terug storten.Kijk even op google en geef de naam in van de winkel misschien wordt je daar wijzer van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zou ik ook doen, dus wat mij betreft: +\
jammer dat de naam van de webshop nog net bekend gemaakt is - konden we mee helpen zoeken naar ref.
Contact opnemen met je bank, indien er niet geleverd wordt betaald de bank je het geld terug.

Toegevoegd na 56 seconden:
Gesteld dat je hebt betaald via Ideal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn eerste reacties staan hierboven al omschreven. Maar wil hier nog wel aan toevoegen dat je ook kunt googlen naar andere mensen die mogelijk hetzelfde probleem hebben bij deze shop. Mogelijk is dit zo'n 1-dags vlieg die de boel probeerd te flessen.

Mogelijk zijn ze ook slecht bereikbaar wegens de kerstdrukte?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je nog zou kunnen doen is je ontvangen email dat je bestelling geplaatst was kopieeren en mailen naar de webshop waar je het boek gekocht hebt, eventueel met het bewijs dat je ook betaald hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor al jullie reacties. Ik snap dat jullie nieuwsgierig zijn naar de webshop en dat ik jullie er op deze manier voor kan waarschuwen, maar ik vind het niet netjes om het hier te vermelden.
Ik heb de bank al gebeld of zij iets voor mij kunnen betekenen en dat was niet het geval. Nu dus maar gewoon afwachten en hopen dat het boek nog komt.