Wanneer accu eruit halen, is zoiets noodzakelijk? Zie uitleg (leek in pc/laptops)

Wanneer is het noodzakelijk je laptop accu eruit te halen, ik heb mijn laptop nu ongeveer 5/6 maanden en heb hem er sinds dat ik hem erin heb gedaan nooit meer uitgehaald, geen idee dat dit moest. Ik lees nu soms om toch wat meer over dit soort dingen te weten te komen allerlei verhalen dat je hem er regelmatig uit moet halen als je op netstroom werkt oid. Meestal werk ik gewoon zonder netstroom, hij houd het dan ongeveer 2uur vol en dan stop ik hem weer in het stopcontact en werk ik weer verder.Ik probeer wanneer hij weer vol is hem er weer uit te halen....ik wil mijn laptop niet verpesten aangezien hij nog niet oud is en mij een hoop heeft gekost! Iemand advies of informatie hierover?

Toegevoegd na 5 minuten:
De snoer waarmee je hem in het stopcontact steekt zit ook een soort van accu/battertij aan, die voelt soms erg heet, evenals mijn laptop ik weet niet of dat er ook iets mee te maken heeft.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik had met mijn vorige laptop iedere keer de accu er in en intussen aan de stroom. Ik merkte wel dat de accu al snel slechter werd, maar ik weet niet of het daar door kwam.
Ik doe nu de accu alleen in de laptop als ik weg ga, als ik thuis ben, dan laad ik de accu op en haal hem er uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn laptop draait uitsluitend op netstroom tenzij hij mee gaat op vakantie oid.
De batterij haal ik er altijd volledig opgeladen uit.
Een batterij ontlaadt zich zowiezo heel langzaam en heeft een geheugen voor ca 1000 keer laden.
Daarna is hij gewoon op.

De batterij die jij bedoelt aan je snoer is een transformator om de spanning te verlagen.
Het is normaal dat die heet worden.

Behalve de nieuwe LIon batterijen hebben alle soorten hier last van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je laptop heeft als het goed is een Lixx-accu, die hoef je alleen te verwijderen en koel(!) te bewaren als je langere tijd de laptop niet gebruikt. Hieronder een link wat Apple aanraadt voor hun accu's, hetzelfde zou moeten gelden voor alle andere Lithium-accu's.